YAZARA MAİL GÖNDER Varisler lazerle tedavi edilebilir

YAZARLAR

"Baldırlarımdaki kılcal damar varislerine lazer yaptırabilir miyim?" T.M./Malatya
Kılcal damar varislerinin tedavisinde başlıca iki yöntem uygulanır. Bunlardan biri; skleroterapi denilen ve kılcal damarın büzüşüp kapanmasına sebep olan yöntemdir. İlaç, damarın içini yakarak kanın dolmasına ve varis görüntüsünün ortaya çıkmasına engel olur. Uygulamanın kesinlikle, ince damarların içine ilaç vermek konusunda uzman bir doktor tarafından yapılması gerekir. Çünkü damar dışına kaçan ilaç, dokuda hasara ve yaralara yol açabilir. Uygulamayla yakılan damarların yüzde 80'i üç-altı hafta içinde ortadan kaybolur.

YANIK OLABİLİR
İkinci yöntem ise lazer ile kılcal varislerin yakılmasıdır. Lazer ile yakılan damarlar büzüşüp kapanır ve varisler ortadan kaybolur. Skleroterapiye göre uygulaması daha kolaydır ama dokuda yanık ve renk değişikliği olabilir. İki yöntemi bir arada kullanmak daha iyi sonuç verir.

AŞI OLARAK GRİPTEN KORUNUN
"Küçük kızım ana sınıfına gidiyor; grip aşısı yaptırmam doğru olur mu?" N.A./Bolu
Grip; her yıl Ekim ortasından başlayan ve Mart ayına kadar süren salgınlara yol açar. Gripten korunmada en etkili yöntem; genel hijyen kurallarına uymanın yanı sıra aşı yaptırmaktır. Mikrop kılık değiştirdiği için, her yıl yeni virüse karşı hazırlanmış aşılardan yaptırılmalı. Aşı, deri altı veya kas içi yolla uygulanır; 2 yaşın altındaki çocuklarda uyluğun ön bölgesi, 2 yaş üzerindeki çocuk ve yetişkinlerde ise omuzlara yapılır. 3 yaş üzerindeki çocuklara ve yetişkinlere tek doz aşı uygulaması bir yıl yeterli koruma sağlar. 3 yaşın altındaki çocuklara bir ay ara ile iki kez yarım aşı uygulaması öneriliyor.

KEMİK ERİMESİNE KARŞI YOĞURT YİYİN
"Ailemde kemik erimesi sık görülüyor. Kemik erimesini önlemek için nasıl beslenmeliyim?" A.İ./İst.
Kemik erimesinden korunmak için doğru beslenmek gerekir. Kalsiyum ile D vitamini de kemik erimesini önlemede etkilidir. 7'den 70'e her insan kemik yoğunluğunu korumak için kalsiyuma ihtiyaç duyar. En doğal kalsiyum kaynaklarının başında süt ve süt ürünleri gelir. Yeterli miktarda D vitamini ile desteklenmiş kalsiyum, iskeletin yapı taşını oluşturur. Günlük 400 IU D vitamini ve 1000 mg. kalsiyum sizi sağlıklı kılar. Yaklaşık bir su bardağı yağsız yoğurtta 200 mg. kalsiyum vardır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.