YAZARA MAİL GÖNDER Reklam hınzırlığı

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Yeni otomobil reklamı çok eleştirildi. Bir gelin arabasının üzerinde bulunan süs bebeği, yeni model otomobilin cazibesine kapılıyor. Sonra onu alıp oyuncakçı dükkanına gidiyor ve hayalini süsleyen Damat Ali bebeğini koluna takıp evleniyor.
Sonra bir de bakıyoruz ki, dünya şirini bir oyuncak bebekleri olmuş. Kaçak Gelin filmini çağrıştıran reklam; sıcacık, mutlu bir sonla noktalanıyor.
Reklamın; oyuncağı mı, yoksa otomobili mi tanıttığının anlaşılamadığı yönünde eleştiriler var.
Bir de hedef kitlenin yaş olarak fazla küçültüldüğü yolunda yorumlar yapılıyor.
Bu eleştirilerin ıskaladığı en önemli nokta; otomobilin özellikle kentli kadınların zevk ve ihtiyaçlarına hitap edecek bir model olması... Yani zaten hedefte kadınlar var. Oyuncak ya da gerçek; 7'den 77'ye her kadının vazgeçilmezi 'bebek'tir. Sanırım, reklamı hazırlayanlar bu 'zaafın' üzerine gitmişler. (Hediye edilecek sevimli bir oyuncak bebek; 7 yaşındaki kız çocuğunu da, 47 yaşındaki olgun kadını da aynı oranda mutlu eder)
Ayrıca, istatistikler, otomobil tercihlerinde çocukların önemli rol oynadığını da kanıtlıyor. Bu nedenle otomobil reklamlarında bu 'etkin' hedef kitleye hitap etmek de artık bir zorunluluk haline geldi. (Otomobil reklamında babasına özel şoför muamelesi yapıp arkadaşlarına hava atan küçük kızı hatırladınız mı?)
Diyeceğim o ki, reklam kampanyası tüm cinsiyetleri ve yaş gruplarını içine alacak şekilde, son derece hınzırca hazırlanmış.
Haksızlık etmesinler...
Bu arada, reklamdaki oyuncak gelin sizce de Büşra Pekin'e benzemiyor mu?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.