Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Ağlama sırası

İki hafta önce o reklam için şöyle yazmıştım:
"Reklam şirin ama mesajı ı-ıh..."
Bir GSM reklamında bebek, önüne konulan akıllı telefondan çizgi film izliyor, internet bağlantısı kesilince ağlıyor, yeniden gelince gülüyordu. Bir bebeğin, akıllı telefonun önüne 'park edilmesinin' sakıncalarından söz etmiştim yorumumda. Bir de her zaman yazıp söylediğim gibi, EBU (Avrupa Yayın Birliği) sözleşmesine göre çocuklar sadece kendi faydalandıkları ürün ve hizmetlerin reklamında oynatılabiliyordu.
Ayrıca 0-2 yaş arasındaki bebeklerin televizyon izlemeleri, zihinsel ve bedensel gelişimleri için sakıncalıydı. Yani reklam pek şirindi ama nereden tutsanız elinizde kalıyordu.
Nitekim RTÜK son toplantısında bu reklamı masaya yatırdı ve reklamı yayınlayan 25 televizyon kanalına 'uyarı' cezası verdi. Reklamın son karesinde bebeğimizin yüzü gülüyordu ama sanırım şimdi ağlama sırası kanallarda...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA