Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi 'Dünya Sinema ve TV Endüstrisinde Yükselen Değer Türkiye' konulu panelin açılış konuşmasında açıkladı. Türkiye, ABD'den sonra dünyanın en çok dizi ihraç eden ikinci ülkesi haline gelmiş.
Amerika'yı sollamamız ise an meselesiymiş. Kültür ürünleri ihracatımızın 2023 yılında 2 milyar dolara çıkarılması hedefleniyormuş. Ülkemizde bu kadar kısa süre içinde bu denli büyük sıçrama geliştiren bir başka endüstriyel alan var mı?
Bu müthiş potansiyel, Türk mallarının dünya pazarlarında tanıtımı için de harika bir platform oluşturuyor. Dizilerin içine yerleştirilen reklamlarla Türk ürünleri Uzakdoğu'dan Avrupa'ya, Ortadoğu'dan Amerika'ya kadar çok geniş bir coğrafyada tüketicinin beğenisine sunuluyor. Yani işi sadece dizi yapımcılarının kucağına bırakmak büyük aymazlık olur. Dünyaca ünlü markalarımız, şirketlerimiz, holdinglerimiz yurtdışında izlenme başansı olan dizilerin sponsorluğuna soyunmalı. Hatta prodüksiyonu tek başlarına üstlenmeli.
Uyanın arkadaşlar! Dünya çapında bundan daha etkin ve ucuz reklam kampanyası yapılabilir mi?