YAZARA MAİL GÖNDER Meditasyonun asıl sırrı...

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Ertuğrul Özkök meditasyon yapmaya başlamış. Ama geçenlerde bir yazısında 'Bir şey düşünmemeyi başaramıyorum' diye yazmış.
Bu çok doğal! Çünkü yıllardır zihni saatte 1000 km. hızla çalışan bir insan öyle bir oturuşta Budist rahibi gibi olmayı beklememeli.
Zaten meditasyonun amacı, her şeyden uzaklaşıp beyni boşaltmak değil.
Amaç; obsesif düşünceyi eğitmek...
Kontrol mekanizmasını yumuşatmak...
Düşünceniz; doğası itibarı ile ağırdır, idarecidir ve sizi kaptığı gibi hiç ara vermeden bir sonrakine çeker. Bu durum, siz fark etmeden bile vücutta gerginlik yaratır.
O gerginliği kesebilmenin tek yolu da nefesinizi fark etmektir.
Nefes egzersizlerinden falan bahsetmiyorum.
Sadece nefesinizi; mümkün olan her ortamda (nasılsa burnunuzun tam içinde) kendi doğasıyla, kendi ritminde, yönlendirmeye, değiştirmeye çalışmadan hissedin.
Dişlerinizi fırçalarken, duştayken, araba kullanırken, telefonda beklerken, bilgisayarın önünde, ev temizliği yaparken, tartışırken...

RAHAT NEFES ALABİLMEK...
Gözlerinizi kapatın, gözlerinizi açık bırakmayı tercih ediyorsanız bakışınızı yumuşatın.
Dikkatinizi nefesinize odaklayın.
Göz kapaklarınızı, gözlerinizin kenarlarını rahatlatın.
Alnınızı kasıyorsanız bırakın.
Dişlerinizi kenetliyorsanız, bırakın.
Nefesinizi tuttuğunuzu fark ettiğiniz her an rahat, doğal akışına bırakın.
Sakin bir şekilde... Ürkek bir hayvanı sevmek için elinizi uzatır gibi, yavaşca...
Fark etmeden gerdiğiniz kaslarınızı rahat bırakın (alın, çene, parmaklar, omuzlar gibi). Bu arada nefesinizi kontrol etme ihtiyacınız olduğunu fark edin. Kendi davranışlarınızdaki kontrol ihtiyacınızı fark ettikçe ve bilinçli olarak kendinizi bıraktıkça, savunma mekanizmanızı biraz da olsa rahatlatırsınız.
Düşüncenizdeki takıntıyı ve yargılamayı farkedin. Farkettiğinizde tekrar nefesin akışına verin kendinizi.
İçinde bulunduğunuz anı kaybetmeden düşünceyi izleyin, duyguyu hissedin, vücudun tepkisini gözlemleyin.

TEKRARLAMALISINIZ
Şimdi gözlerinizi açın. Normalde böyle nefes alıyor musunuz? Fizyolojinizi değiştirdiniz bir anda... İnsanı sürekli gergin tutan 'savaş veya kaç' mekanizmasının şalterini kapattınız ve dinlenme moduna geçtiniz.
Buna kendini veremeyen var mı aranızda?
Varsa, işte o, kontrol mekanizmanızın ne kadar aktif olduğunu gösteriyor.
Bunu tekrarladıkça daha iyi yapabilirsiniz.
Aynen düzenli olarak ağırlık kaldırarak kasların gelişmesi gibi... Bedenin, nefesin akışına olan gevşeyici tepkisine kendinizi verebilmeye başlarsınız.
İşte bu tip bir pratiğe alıştıktan sonra meditasyon kolaylaşır... H İşyerinizde bilgisayarınıza, buzdolabının üzerine, yatak odanızın kapısına 'Nefes al' diye notlar asabilirsiniz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.