YAZARA MAİL GÖNDER Spor yapanlar daha iyi uyuyor

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Son zamanlarda bir türlü uykuya dalamıyorum. Acaba bu sorunumun çözümüne yönelik tavsiye edebileceğiniz bir şeyler var mı? N.N./Adıyaman

Size canı gönülden yapacağım tek tavsiye; spordur. Çünkü fiziksel aktivite ve spor; kalbinizi, damarlarınızı, şekerinizi düzeltirken, iyi bir uyku çekmenize de yardımcı olacaktır.

UYKU APNESİ ARTIYOR
Çok geniş ölçekli araştırmalara göre, spor yapanların yüzde 83'ü iyi uyuduklarını söylüyor; işte size spor için geçerli bir sebep daha. Buna karşılık fiziksel egzersiz yapmayanların arasında iyi uyuduğunu söyleyenlerin oranı ise yüzde 56'dır. Buna paralel olarak bu kişiler; spor yapanlara göre gün içinde daha uykulu dolaşıyor ve performansları da düşük oluyor. Öte yandan egzersiz yapmayanlar arasında uyku apnesinin görülme riski de, yapanlara oranla yaklaşık iki kat daha fazladır. Özetle; sırtüstü yatmak, daha iyi dinlenmek anlamına gelmiyor. Dinç hissetmenin yolu da yorulmaktan geçiyor.

***
Futbol oynayan ne kadar su içsin?
14 yaşındaki oğlum, gittiği spor okulunda futbol oynuyor ama eve geldiğinde çok halsiz oluyor. Yeterli miktarda su içmiyor olabilir mi? M.L./İzmir

En sık yaşanan spor yanlışlarından biri; spor öncesi ve sonrasında yeterli miktarda sıvı almamaktır. Bu; hem performansı olumsuz etkiler, hem de sağlık için risk teşkil eder. Sporun heyecanı ve yarışma motivasyonu ile özellikle genç sporcular, bu hataya sık düşer. O nedenle su içme kararı onlara bırakılmamalı; antrenörler, çocukları bu konuda uyarmalıdır. Bu mevsimde bir maç boyunca her 20 dakikada bir, büyük bir bardak su içilmelidir. Bir saati aşan karşılaşmalarda ve antrenmanlarda ise; içinde tuz da olan sıvıların tercih edilmesi daha doğru olur.
***
Doğru gözlük nasıl seçilir?

Okuma gözlüğü için bir türlü doğru çerçeveyi seçemiyorum. Bana yardımcı olur musunuz? G.V./Ankara


Okuma gözlükleri her yerde satılmaya başladığından beri, birçok ev çerçeve çöplüğüne döndü gerçekten. Ucuz olduğu için çok sayıda alınıyor ama satıcılar bu işin profesyoneli olmadığından seçme işi size kalıyor. O nedenle seçeceğiniz çerçeve; yüzünüzden biraz daha geniş olmalı, çerçeve ile kol arasındaki açıya bir parmak girebilmeli. Çerçeve kolu, kulağınıza ulaşıncaya kadar şakaklarınıza temas etmemeli. Burnunuza oturan ayaklar da sizi sıkmadan fakat güvenle yerine oturmalı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.