YAZARA MAİL GÖNDER Susuzluğa karşı ne yapabilirim?

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Ramazan ayında aşırı susamamak için oruç tutarken nelere dikkat edebilirim? S.Ö./Ankara
İftar ile sahur arasında sık aralıklarla bol bol su, meyve suyu ve bitki çayları tüketin. Adaçayı, yeşil çay, ıhlamur gibi değişik çay alternatiflerinden yararlanın. Suyu tatlandırmak için içine maydanoz, nane, salatalık ve limon doğrayın.

ÖĞLEN BİR SAAT UYKU
Sigara susuzluk hissini artırdığından, Ramazan'ı sigarayı azaltmak veya tamamen bırakmak için bir fırsat olarak değerlendirin. Gazozlu içeceklerden uzak durun. Kafeinin idrar söktürücü özelliği olduğu için kahve ile siyah çayı kısıtlayın. Özellikle 40 yaşın üzerindeyseniz; akşamları susamasanız da su içmeye gayret edin. Sahur sonrasında susamamak için aşırı yağlı ve tuzlu yiyeceklerden, çay ve kahveden uzak durun. Vücutta meydana gelen su ve elektrolik kaybını önlemek için, gündüz saatlerinde bir-iki saat uyumak önemlidir. Özellikle öğle saatlerinde kapalı ve serin ortamları tercih edin.

65 YAŞIN ÜZERİNDEKİLER DİKKAT!
68 yaşındayım. Günde yedi-sekiz ilaç alıyorum. Oruç tutabilir miyim? P.L./ İstanbul
Yaşlılarda şeker hastalığı, yüksek tansiyon, kalp, karaciğer, böbrek yetmezliği, ülser ve reflü gibi sağlık problemleri genellikle bir arada görülür. Bu durumda ilaç düzenini veya beslenme planını değiştirmek genel sağlık durumunu bozabilir. İlaç saatlerinizi kendi kendinize düzenlemeniz tehlikeli olabilir. Tansiyon düşmesi, göz kararması, baş dönmesi gelişebilir. Düşmeler ve kalça kırıkları sıklaşır. Daha önce fark etmediğiniz bir şeker düşüklüğü problemi de açlık saatlerinde gelişebilir. Bu nedenle 65 yaşını geçenler; oruç tutmaya karar vermeden önce doktorları ile görüşmeli.

SPORU İFTAR SONRASINA BIRAKIN
Bir yıldır düzenli olarak spor yapıyorum. Oruç tutarken de devam edebilir miyim? R.H./Bursa
Oruç tutarken spor saatini iftar sonrasına alın. İftardan bir-iki saat sonra veya ara öğününüzden 30-40 dakika sonra hafif bir yürüyüş yapmanız; hazımsızlık, uyku sorunları, kilo artışı gibi problemler için faydalıdır. Ancak aşırı ağır egzersizler yerine; yürüyüş gibi daha hafif tempolu aktiviteleri tercih edin. Spor sırasında ve sonrasında yeterli sıvı alın. Kendinizi bitkin hissederseniz yürüyüş temponuzu düşürün, egzersiz süresini kısaltın. Yürüyüşler öncesinde hafif bir ara öğün, beş-altı badem, fındık veya bir porsiyon meyve yiyerek kan şekerinizi dengeleyin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.