YAZARA MAİL GÖNDER Nasıl zayıfladım?

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Şimdi size diyet listesi verecek değilim. Çünkü diyetisyen değilim ama size izlediğim yolu anlatabilirim.
Kural no 1: Önce istedim! Kilo vermenin en temel noktası istemek.
Ancak öyle oturduğun yerden ¨Kilo vermek istiyorum¨ demek değil; gerçekten istemek.
Aklında bu konuyu halletmek ve karar vermek.
Başkalarının baskıları, sizi üzen 'Şişmanladın mı?' kıvamındaki soruları, önünüzden yemekleri almaları hiçbir işe yaramıyor. Yaramaz ve yaramayacak.
İlk kuralımız neymiş? İstemek.
Kural no 2: Kendinize uygun diyeti ve diyetisyeni bulmak. Dünyada mucize diyet diye bir şey yok.
Bunu hep beraber idrak ettik sanırım.

KİMSEYİ DİNLEMEYİN
Kural no 3:
Diyeti uygulamak ve yolunuzdan dönmemek. Diyetinizi yaparken çevrenizden bir sürü ses çıkacaktır. Sizi seven arkadaşlarınız ve aileniz; destek oldukları kadar, 'Yeter artık, şunun ucundan yesen bir şey olmaz' gibi sizi yoldan çıkaracak cümleler de kurabilirler.
Kimseyi dinlemeyin ve lütfen 'ucundan azıcık' tatmayın. Ne olduysa bu ucundan azıcıklarla olmadı mı zaten! Bırakın o ucundan azıcıklar, doğum günü pastaları, ev yapımı börekler beklesinler. Kilonuzu verdikten sonra tekrar hayatınıza girebilirler.
Kural no 4: Diyeti bozunca dört nala koşmayın. Diyet yaparken şöyle bir durum oluyor: Bir an geliyor ve bozabiliyorsun. O öğünde bozunca tüm günü 'çatlayana kadar yemek yeme günü' ilan edebiliyorsun. Oldu da kaçırdın mı; hemen orada dur ve listene devam et.
Kural no 5: Diyeti bozmamak için evde sizi baştan çıkaracak yiyecekleri barındırmamak.
Ben diyetimin ilk günü bütün tatlıları, çikolataları, bisküvileri, kuruyemişleri bir torbaya doldurup arkadaşıma verdim. Tavsiye ederim.
Kural no 6: Mutlaka yürü. Başka sporlar da yapılabilir elbette ama kilo verirken en ideali yürümek. Ben en az haftada beş gün bir saat tempolu yürüdüm ve bunu açık havada yaptım. Yağmur, soğuk demedim. Hareket etmeden bu iş olmuyor canlar.
Kural no 7: Diyetisyeninize ya da danışmanınıza karşı dürüst olmak. Ben bu konuyu bir not defteri tutarak sağlama alıyorum. Gün gün, saat saat yediklerimi, içtiklerimi ve daha sonrasında bedenimde hissettiklerimi yazıyorum. Böylece hem ufak kaçamakları kontrol altına alabiliyorum, hem de vücudumda neyin şişkinlik yaptığını, neyin bana iyi geldiğini tespit edebiliyorum.
Kural no 8: Çoğu kişi diyetini sosyal hayatı bitiyor diye bozuyor.
Halbuki bu yanlış. Dışarıda da yemek yiyebilirsiniz, içkili ortamlara da girebilirsiniz. Hepsi için diyetisyeninize danışın. O size ne yiyebileceğinizi söyler. Mesela ben dışarıda yemek yerken yağsız ızgara balık ya da et yanına yağsız bol limonlu salata seçeneğini kullanıyorum.
Alkol meselesine gelince... İlk ikiüç haftada ağzıma bir damla bile koymadım.
Onun yerine şekersiz buzlu çay ya da içine nane, çilek ve limon parçaları atılmış su içtim. Daha sonraki aşamada da bir-iki bardak rakı ya da tuzsuz tekila içtim.
Kural no 9: Öğün atlamamak. Üç ana ve iki ara öğününü yemeden bu iş olmaz. Sonra açlıktan gözün döner, metabolizman yavaşlar.
Yememek marifet değil.
Kural no 10: Bol su ve bitki çayı tüketmek.

KENDİMİZİ SEVELİM
Kural no 11:
Yaptığın diyeti sevmek. Kilo vermenin sana niçin faydalı olduğunu kavramak. Aksi takdirde hemen verdiğimiz kiloları geri alırız. Sağlıklı beslenmeyi ve sporu hayat biçimi haline getirirsek canımızın çektiği şeyleri zaman zaman yiyebilir, sonra tekrardan dengeleyebiliriz. Bu konuda bir sürü harika kitap var. Siz de benim gibi onları okuyabilir ve kendinize gaz verebilirsiniz.
Ve altın kural: Kaç kilo olursak olalım, değerli ve güzel olduğumuzu unutmamak. Kilo vermek tamamen kişisel bir deneyimdir, kendimiz için yaptığımız çok şık bir harekettir. İnsanın sağlıklı, hafif ve fit hissetmesi şahanedir.
O zaman ne diyelim; kolay gelsin.
Güzel gelsin. Kilolar gitsin, sağlık gelsin...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.