YAZARA MAİL GÖNDER Haute Couture'de İspanyol rüzgarı

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Dünyamodasında Delpozo rüzgarı esiyor. Köklü marka, yeni kimliğiyle Hollywood yıldızlarının gözdesi olmuş durumda. Türk modaseverleri markayla buluşturan tek adres Polar Moda'nın aracılığıyla, Delpozo'nun baş tasarımcısı Josep Font ile sizler için mini bir röportaj yaptım...
Köklü bir marka olmanıza karşın markanızın ismini neden yeni yeni duymaya başladık?
Delpozo, 1974 yılında İspanyol tasarımcı Jesus del Pozo tarafından kurulmuştur. O dönemde kendisi Balenciaga ve Fortuny'nin varislerinden biri olarak görülüyordu. Mankenler üzerinde prova gibi klasik haute couture metodları ile mimari formlar ve esascılık kavramlarına bağlı kalarak çalışan bir modacıydı. Kurucusu vefat ettikten sonra Perfumes&Diseno Group şirketi iki yıl önce satın alarak uluslararası pazarlarda büyümesini sağladı. Delpozo şu anda markasının sağladığı prestije uyumlu bir biçimde tasarım ve yenilik yapan ilk İspanyol moda evidir.
Sizin hitap ettiğiniz kadını tarif edebilir misiniz ?
Kadınların da aynen sanat eserleri gibi yaşı yoktur. Önceden kararlaştırılmış bir beden ve formları da yoktur.
Delpozo kadını; zeka, zarafet, şıklık içinde bu dünyadaki yerini belli eden kadındır.
Firmanın eski ile yeni tarzı arasındaki fark nedir?
Amacım marka için yeni bir dil, yeni bir kod oluşturmak ve markanın kendini ifade edebileceği yeni bir sahne yaratmak.
Haute couture'ün hızla kan kaybettiği günümüzde markanın atılımı riskli değil miydi?
Koleksiyonlarımız her zaman; haute couture'ün sofistike ve karmaşık formları ile tasarımlarımızın çağdaş çizgileri arasında bir denge gözetilerek yaratıldı. El emeği tasarımların değerini ön plana çıkaran çok farklı dikiş teknikleri kullanıyoruz. Delpozo popülerlik peşinde koşmayan ve tasarımlarıyla kalite sunan bir anlayışla yaratılmış bir markadır.
Ayakkabı koleksiyonunuz da çok beğenildi. Gelecek projeleriniz içinde çanta koleksiyonu var mı?
Planladığımız çok şey var; ayakkabı koleksiyonumuzdan sonra çanta koleksiyonumuz ve parfümümüz çıkacak. Kokuların dünyası beni hep cezbetmiştir. Çok fazla çalışma, bilgi birikimi ve duyarlılık gerektiren, yaratım süreci son derece zor olan bir alan...
Markanız günümüzün trendi 'ulaşılabilir lüks'ün neresinde?
Şu anda dünyada bilinen lüks kavramından uzakta olan, kalite ve özgün tasarımların ön plana çıktığı yeni bir lüks kavramını temsil eden ve bu anlayışı özümseyebilecek kitleleri hedef alan uluslararası bir moda eviyiz.
Gelecekle ilgili planlarınız arasında neler var?
Aynı isteklilik ve heyecanla çalışmaya devam edeceğiz, önceliğimiz markamızı büyütmek.
Son koleksiyonumuzu çıkardıktan sonra Indre Rockefeller, Delpozo Amerika'nın başkanlığını üstlendi ve Miami'deki mağazamızın açılması ile de ABD pazarına girmiş olduk. Şimdi de amiral mağazamız için New York'ta yer arıyoruz. Avrupa, Orta Doğu ve Asya gibi önemli pazarlarda mağazalarımız var.
En önemli hedefimiz, global pazarlarda konumumuzu güçlendirmek. Şu anda ilkbahar/yaz 2015 koleksiyonumuzu hazırlıyoruz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.