YAZARA MAİL GÖNDER Seçime harcanan parayla neler yapılırdı?

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Türkiye Muhtarlar Konfederasyonu; bir muhtar adayının afiş, pankart, broşür gibi kendi tanıtımını yapmak için hazırlattığı reklam araçlarına harcadığı paranın ortalama 3 bin lira olduğunu açıkladı.
Türkiye'de 160 bin civarında muhtar adayı var. Siyasi partiler, hazineden toplamda 322 milyon lira yardım aldı ama sadece muhtar adaylarının seçim için harcadığı para 480 milyon lira.
Seçimlerde 4 milyon sandık görevlisi çalışacak; bunun devlete maliyeti ise 400 milyon lira. Seçim ekonomisi diye bir şey var. Örneğin, bir seçim otobüsünün giydirilmesi yaklaşık 3 bin lira. Profesyonel özel tanıtım filmi 10-30 bin lira.
Sadece muhtarlar 480 milyon harcıyorsa, seçimin toplam maliyeti ne kadar acaba? Bin 395 belediye başkanlığı için 30 bini aşkın aday rekabet edecek. 3 bin 122 kişi il genel meclisi, 34 bin 75 kişi ise belediye meclis üyeliği icin yarışacak.

MALİYET YÜKSEK
Bu seçimlerde rekabet müthiş; bazı şehirlerde birinciyi fotofiniş belirleyecek. Dolayısıyla daha önceki seçimlere göre çok daha fazla para harcandı. Bir de kayıt dışı harcamalar var. Bu nedenle belki de seçimlerin gerçek maliyetini tam olarak hiç öğrenemeyeceğiz. Elbette harcanan paralar ekonomiyi canlandırıyor ve birçok insan seçimden para kazanıyor.
Ama şöyle de ironik bir durum var; seçim için harcanan paralarla birçok kentin sorunu çözülürdü. Hele İstanbul'da bu paralarla neler yapılırdı neler...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.