YAZARA MAİL GÖNDER Digitürk'ün yeni stratejisi

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Digitürk'ün sit-com formatlı yeni reklam kampanyasını mutlaka siz de takip ediyorsunuzdur.
Digitürk'ün yeni marka yüzleri olan genç oyuncular Anıl İlter ve Osman Karagöz'ün rol aldığı bu reklamlarda; zaman zaman kadroya Murat Murathanoğlu, İsmet Badem ve Gamze Topuz gibi ünlü yüzler de dahil oluyor.
Ev ortamında sıcak ve esprili sohbetlerin döndüğü bu reklam filmlerinde, Digiturk'ün izleyicinin yaşamını kolaylaştıran yönleri anlatılıyor.
Mesajların reklamlarda tüketicinin bakış açısıyla verilmesi başarılı bir strateji.
Yönetmenliğini Ketche'nin üstlendiği bu reklam filmlerini özellikle gençler çok tuttu. İlter ve Karagöz, zaten gençlerin sosyal medyadan da takip ettiği Vine fenomenleri.

AŞK MARKASI...
Bu başarılı reklam kampanyasının arkasındaki beyin ise; geçtiğimiz ay Digitürk'te kurumsal iletişim direktörlüğü görevine getirilen Kadri Mutlu.
Mutlu, daha önce Denizbank'ta halkla ilişkiler grup başkanlığı yapıyordu. Kendisi dokuz yıl bu görevde kaldı ve büyük işler başardı.
Mutlu'nun döneminde çekilen Robinson Crusoe ve Cuma'nın ada maceralarını konu alan reklam kampanyasının Denizbank'ın marka değerine büyük katkısı olmuştu. Şimdi Mutlu, aynı başarıyı Digitürk'te de yakalamak istiyor.
Mutlu'nun amacı Digitürk'ü 'love mark' (aşk markası) yapmak.
Aslında bir dijital TV platformunda 'love mark' yaratmak zor iş. Çünkü izleyicinin istekleri ve kaprisleri hiç bitmez. Tuttuğu takım ligde kötü gidince, futbol yorumcusuna kızınca izleyici hemen üyeliğini iptal eder ya da ödediği ücreti pahalı bulur.
Üyelik iptalleri genelde ekonomik krizlerle doğru orantıda hareket eder.
Gençlerin oynadığı, tüketiciyle sürekli iletişim halinde olan, esprili, doğal sit-com tarzı bu son reklam kampanyası, Digitürk'ün 'love mark' pozisyonunu güçlendirir ama sadece reklam kampanyası yetmez.
Digitürk madem kuruluşunun 15'inci yılında 'love mark' pozisyonunu güçlendirmek istiyor; bu samimiyet, call center'ından ekrandaki sunucuya kadar şirketin her alanında kendini hissettirmeli.
En basit örneğiyle; müşteriler yeni kampanyalar için zırt pırt aranmamalı. Üyelik ücretlerinde bazen indirimler yapılmalı, arada üyeler şımartılmalı falan filan.
Özetle Kadri Mutlu başarılı bir reklam kampanyası yürütüyor ama önünde zorlu bir yol var. Mutlu'nun bu yolda en büyük yardımcısı da, elbette önceki deneyimleri.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.