YAZARA MAİL GÖNDER Giyim sektöründe indirim kirliliği

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Erkek giyim sektörünün köklü markalarından KİP; yeni fiyat stratejisi ve yenilediği koleksiyonuyla hedef kitlesini gençleştirme kararı aldı.
Marka, gençleşme projesinin en önemli sembollerinden Traveller koleksiyonu için Roma'da forma giyen milli futbolcu Salih Uçan'ı reklam yüzü olarak seçti. Markanın yeni stratejilerinin anlatıldığı ve Salih'in de katıldığı Roma'da düzenlenen basın toplantısına bir grup gazeteciyle birlikte katıldım.
Basın toplantısında hem KİP, hem de giyim sektörü hakkında birçok önemli bilgi veren KİP İcra Kurulu Üyesi ve Satış Pazarlama Direktörü Zeynep Doğan, yeni nesil genç yöneticilerden... Doğan, marka olarak yaptıklarını ve yeni projelerini anlatırken bize araştırma verileri sundu, oluşturdukları fokus gruplarından elde ettikleri izlenimleri paylaştı. Her genç yönetici gibi Doğan da, sosyal medyaya hakim ve müşterileriyle yakın temas halinde.
Peki müşteri ne istiyor, nelerden şikayetçi?
Doğan, bu sorulara gayet net yanıtlar verdi. Müşteriler en çok giyim sektöründeki indirim kirliliğinden şikayetçiymiş.
Sezon açıldığı andan itibaren başlayan yoğun kampanya ve indirimlerle kafalarının karıştığını belirtiyorlarmış. Aldıkları bir ürünün, kısa bir süre sonra indirime girdiğini görünce kendilerini kandırılmış hissediyorlarmış. Tabii bu da markalara karşı güven kaybına neden oluyor.

KİP'İN STRATEJİSİ
Doğan, indirim ve kampanyaların giyim sektörünün gereksinimi olduğunu ama bunun çerçevesinin net çizilmesi gerektiğini belirtiyor.
Bu noktada KİP'in yeni fiyat stratejisini şöyle açıklıyor: "Müşteriler, beğendikleri ürünleri sezonunda satın almak ve giymek istiyor. KİP'teki değişimin ana ekseninde; sezon sonu değil, sezon boyu şıklığı doğru fiyata sunma hedefi var. Bu çerçevede yıl sonunda satışlarımızı yüzde 50 oranında artırmayı hedefliyoruz."
Yani KİP, müşterilerin beğendiği ürünleri almak için sezon sonunu ya da indirimi beklemesine gerek kalmayacak bir fiyat politikasını, sezon başında sunmayı kendine hedef seçmiş.
Umarım bu fiyat politikasını diğer markalar da takip eder ve şu indirim kirliliği ortadan kalkar.
Doğan, Traveller koleksiyonu hakkında da bilgi verdi: "Özellikle sık seyahat eden erkeklerin kendilerini rahat ve şık hissetmeleri için tasarlanan koleksiyon, değişimin simgesi haline geldi. Kırışmayan, hafif kumaşlardan tasarlanan bio parfümlü takım elbise ve özel kesim ceketler, leke tutmayan pantolonlar, ütü gerektirmeyen gömlekler, katlanabilir ve rahatça taşınabilir trençkotlar, seyahat çorabı ve hafif bavul ile sırt çantası gibi seyahat için gerekli olan her şeyin düşünüldüğü bir koleksiyon. Traveller, mağazalarda yerini alır almaz tüketicinin dikkatini çekti. Bu koleksiyon, erkeklerin yeni yol arkadaşı olacak diyorduk.
Gördük ki Nisan'da tüketiciyle buluşan bu koleksiyon, bir ayda tüm KİP satışlarından yüzde 15 pay aldı.
Bio parfümlü kırışmayan takım ve ütü gerektirmeyen gömlek, serinin yıldızı oldu."

SALİH ROL MODEL
Zeynep Doğan, Salih Uçan hakkında da şu yorumu yaptı: "Salih Uçan, gençler için önemli bir rol model. Hem iyi bir sporcu, hem de kendini iyi yetiştirmiş bir genç.
Profesyonel hayatı nedeniyle çok sık seyahat ediyor, sosyal olarak da özel ortamlarda bulunması gerekiyor.
Traveller koleksiyonumuzun hem ruhunu, hem ürünlerini çok iyi taşıyan biri."
Doğan son olarak, yeni fiyat stratejisini uygulamaya başladıkları sonbahar-kış sezonundan bu yana, geçen yılın aynı dönemine göre satışların ciro bazında yüzde 43, adet bazında ise yüzde 32 arttığını açıkladı. Ayrıca Türkiye'de açacakları 10 yeni mağaza ile mağaza sayılarını 58'e çıkarmayı hedeflediklerini ekledi.

BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.