Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Geçtiğimiz yıl Türkiye'de sporunun öncüsü ORG Sports'un kurucusu Orhan Gorbon ile Bosphorus Cup öncesi yaptığımız test sürüşü, ın az esmesinden dolayı Kalamış sahilinden pek öteye geçememişti.
Önceki gün yine Bosphorus Cup öncesi bu kez Hydros teknesiyle yelken açtık. Bende şans yok, rüzgar yine esmiyor gibi bir şeydi! Ancak bu sefer bindiğim teknoloji harikası dünyanın en hızlı teknesi Hydros olduğu için çok az rüzgarda bile uçtuk desem yeridir.

SAATTE 40 MİL HIZ
4.5 G teknolojisine geçtiğimizden beri GSM operatörleri hız odaklı reklam kampanyaları hazırlıyorlar.
Türk Telekom hızını Ronaldo ile test etti. Turkcell de sponsoru olduğu Bosphorus Cup'a dünyanın en hızlı teknesini getirterek bence yaratıcı, zekice bir tanıtıma imza attı. 15 metrelik trimaran tipi, yani üç gövdeli olan bir tekne olan Hydros son olarak 2014 yılında Genova Gölü'nde 123 kilometreyi (66.5 deniz mili) 4 saat 30 dakikada giderek kendisine ait olan rekoru geliştirmişti. 31.46 knot'la kilometre rekorunu da elinde tutan Hydros, ayrıca 25.63 knot'la bir saat rekorunun da sahibi. Özetle bu müthiş tekne kanatları üzerinde havalanırken saatte 40 mil hıza ulaşıyor. Elbette benim katıldığım test sürüşünde rüzgar yüzünden fazla uçamadık ama yaprak bile kıpırdamayan bir havada bu teknenin bu kadar hızlı gitmesine şahit olmak da benim için güzel bir deneyimdi. Geçtiğimiz yıldan biraz deneyimim vardı Hydros ekibiyle birlikte yelkeni açtık, halat çektik...
Hydros aslında bilimsel araştırmaların yapıldığı bir tekne, yarışlara katılmıyor ama hız rekorları onda. Teknenin ekibi Fransız ve İsviçreli yelkencilerden oluşuyor.
Ekibin en ilginç özelliği ise bazılarının hem yelkenci, hem bilim insanı, hem de mühendis olmaları. Hydros da adını İsviçreli deniz ve gemi mühendisliği üzerine araştırmalar yapan Hydros Vakfı'ndan alıyor. Bu vakfın amacı çevreye duyarlı, sadece rüzgar enerjisiyle yol alan geleceğin deniz araçları için yeni fikirler üretmek. Bize tekne ile yelken açmadan önce kısa bir basın toplantısı düzenlediler. Adamlar fosil ürünlü yakıta veda etmek için her şeyi deniyorlar.
Gelecekte tankerlerin, kargo gemilerinin bile rüzgar enerjisiyle yol alması için önemli deneyler yapıyorlar. Sırf bu araştırmalar için 2 bini aşkın öğrenciye kamplar düzenliyor, onların yaratıcı fikirlerini hayata geçiriyorlar.
Şöyle bir örnek vereyim; devasa bir rüzgar paraşütü ve bir zeplinin çektiği yelkenli bir tanker tasarlamışlar. Bu teknolojiler hayata geçerse, dünya petrole bağımlılıktan daha çabuk kurtulur.

2 BİN PARÇASI VAR
Bu arada Hydros, İsviçre'den 'a bir konteynerla getirilmiş.
Tekne, Kalamış Marina'da beş gün boyunca toplamda 50 saat süren bir montaj işleminden sonra bir araya getirildi. Hydros demonte halde tam 2 bin parçadan oluşuyor.
Üç ayak üzerinde bazen suya hiç temas etmeden uçarcasına giden Hydros'un Bogaz'dan geçişini bugün görebilirler.
Normalde Boğaz'da yelken açmak yasak ama sadece Turkcell Platinum Bosphorus Cup organizasyonlarında özel izinle yelkenlilerin seyrine açılıyor. Yelken yapmak için dünyanın en güzel yerlerinden biri olan Boğaz, sürpriz rüzgârları ve akıntılarıyla dolu parkuru yelkenciler için eşsiz bir deneyim sunuyor. Bu eşsiz deneyim izleyiciler için de geçerli.

Yarış takvimi
Turkcell Platinum Bosphorus Cup, 29 Mayıs'a kadar sürecek. Perşembe ve cuma günleri Caddebostan'da antrenman ve şamandıra yarışı koşulan kupanın İstanbul Boğaz'ındaki büyük yarışı ise bugün gerçekleşecek. Bugün koşulacak Boğaz yarışında tüm yelkenliler, Dolmabahçe'den start alarak Anadolu Hisarı şamandırası ve Çırağan şamandırası arasındaki hatta dümen kıracak. Çırağan Sarayı önünde yarışın tamamlanacağı etkinliğe, yaklaşık 100 yelkenli tekne ile yerli ve yabancı toplam 1000 yelkenci katılacak. Yarışın son iki etabı ise yarın yine Caddebostan'da gerçekleşecek ve ardından kupa töreni düzenlenecek.

En iyi seyir noktaları
Yarışı bugün takip etmek isteyenler için en iyi seyir noktaları ise Ortaköy Meydanı, Akıntıburnu- Arnavutköy, Aşiyan ve Tarabya Koyu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER