YAZARA MAİL GÖNDER Dijital dünya ve okullarımız

YAZARLAR

Özel Okullar Birliği Derneği'nin Antalya'daki yıllık toplantısında, dijital eğitim masaya yatırıldı.
Sempozyumun kapanışında, Başkan Cem Gülan'ın okuduğu sonuç bildirgesinden aldığım notları sizinle paylaşmak istiyorum.
Dijital eğitimde en iyi teknolojik altyapıya sahip olunsa da, öğretmen bunları kullanamazsa, amaca ulaşılamayacağı görüşü oluşmuş. Sosyal ağlar ve dijital oyunlar, eğitim ortamlarını yeniden biçimlendiren oyun tabanlı eğitimin motivasyonunu artırıyor.
Yetenek ve zekâyı geliştiriyor.
Öğretmen ve yöneticilerin teknoloji ile ilgisi, algısı, görüş ve biri- kimi önemli.
Bunun da kısa süreli hizmet içi eğitimlerle sağlanamayacağı araştırmalarla ortaya konmuş. Farklı strateji ve yöntemlerin planlanması için zaman gerekiyor.
Öğretmen yetiştiren fakültelerin, dijital eğitim için teknolojiyi içselleştirmesi gerekiyor. Bu okullarda kitle eğitimi değil, daha seçkin ve az sayıda adayla bilgi ve beceriler edinilmeli. Uzaktan eğitim yoluyla, öğretmen adaylarına hizmet içi eğitim verilmeli.
Dijital yerliler denilen yeni kuşak, öğrenme sürecinde yeni teknolojileri ve sosyal medyayı kullanıyor. Bu nedenle öğretmenler dijital araçları kullanabilmeli, kaynakları yönetip üretebilmeli. Sosyal medya yoluyla iletişim kurabilmeli.
FATİH projesinin hayata geçirildiği pilot okullardaki araştırmalara göre, öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımı etkili oldu. Ancak proje ağı dışında paylaşım olmaması nedeniyle tablet uygulamaları verimsiz. Projenin verimi için pc tabletlerle internete ulaşım serbest olmalı.
Tabletler arası yönetimsel yazılım geliştirilmeli.
Dijital teknolojiyle modüler öğrenme etkinleşiyor. Farklı seviyelerde öğrenme özelliği olan bireylere farklı çalışma akışlarıyla sunulan öğrenme modülleri, FATİH projesi kapsamında da oluşturulmalı. Öğretmenler, teknolojinin nimetlerinden yararlanırken tehlikelerini de öngörmeli. Çocuk ve gençlerde siber zorbalık, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak, bir birey ya da gruba karşı teknik tarzda zarar verme davranışlarının tümüdür.
Bu davranışlar hakkında eğitimciler, aileler ve öğrenciler bilgilendirilmeli, yasal ve teknolojik önlemler alınmalı.
Dijital eğitim, devamlı değişim yaşıyor.
Peki, biz çocuklarımızı nasıl yetiştiriyoruz?
Bu sorunun yanıtını hepimiz düşünmeliyiz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.