YAZARA MAİL GÖNDER Antidepresanlar kilo yapabilir

YAZARLAR

"Yeni başladığım antidepresan kilo aldırdı. Bu durum ilaca mı bağlı; bıraksam mı?" K.E./Adana
Birçok antidepresan ve psikiyatrik ilacın kilo artışına yol açabildiği biliniyor. Son dönemde Amerika'da yapılan ve yaklaşık 20 bin hastayı takip eden bir çalışmaya göre; antidepresanlar çoğu hastada minimal bir kilo artışı yaratıyor. Bu yan etki de ilacın tipine, dozuna ve kullanım süresine göre değişiyor. Unutmayın; depresif ruh hali de yeme alışkanlıklarını değiştirip kilo fazlalığına yol açabilir. Dolayısıyla hekiminiz ile konuyu görüşün. Sakın kendi kendinize ilacınızı bırakmayın veya değiştirmeyin. Zaten doktorunuz da, eğer tıbbi boyutta bir kilo artışı olmaya başlamışsa duruma müdahale edecektir.

YÜRÜYÜN VEYA YÜZÜN

Bu dönemde her gün düzenli egzersiz yapmanız (30-60 dakikalık yürüyüşler veya yüzme) ve sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmeniz ayrıca önem taşıyor. Beslenmenize her zamankinden biraz fazla dikkat etmeye çalışın.

TERLEMEYE KARŞI BOTOKS YAPTIRIN

"Yaz aylarında aşırı terliyorum. Kol altlarım devamlı ıslak. Ne yapabilirim?" M.K./Ankara
Aşırı terleme, yani hiperhidroz; kol altı, ayak, eller veya tüm vücutta oluşabilir. Bazı nörolojik, metabolik veya sistemik hastalıklar aşırı terlemeye yol açabilir. Ancak çoğu zaman altta yatan bir problem bulunmaz. Terleme önleyici antiperspirant ürünler, kol altı botoksu veya hekiminizin önereceği ilaç ya da girişimsel tedavileri deneyebilirsiniz. Adaçayının da (çay veya besin desteği olarak) terleme azaltıcı etkisi olduğu biliniyor.

YAŞLILIK ROMOTİZMASINA EGZERSİZ

"Yaşlılık romatizmam var. Hangi tür egzersizler yapmamı önerirsiniz?" R.A./Trabzon
Orta yaşlardan itibaren sıklaşan yaşlılık romatizması 'osteoartrit' eklemlerde ağrı ve tutukluk yaratır. İlaç tedavisinin yanında doğru bir egzersiz planıyla şikayetlerinizi azaltabilir, eklemlerinizi çevreleyen kas ve kemikleri güçlendirebilirsiniz. Su egzersizleri yaz aylarında iyi bir çözümdür. Suyun içinde kollarınızı başınızın üzerine kaldırmak, omuzlarınızı öne ve arkaya hareket ettirmek, bacaklarınızı yukarı aşağı oynatmak gibi eklem hareket kapasitenizi arttıracak egzersizler yapın. Bunlara hafif ağırlıklık kaldırma ve haftada üç-dört kez yapacağınız yürüyüşleri de ekleyin. Ancak kendinizi çok zorlamayın ve ağrı durumunda egzersizlere ara verin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.