Türkiye'nin en iyi haber sitesi

NAZLI ILICAK

Hoş geldin Marmaray

Marmaray, önemli bir proje. Önemli de olsa, her zamanki gibi buna karşı çıkanlara rastlamak mümkün. Ben şahsen, birinci köprü inşa edilirken, CHP'nin çok sayıda sol örgütle işbirliği yaparak, köprü, Boğaziçi yerine Hakkâri'deki Zap Suyu üzerine inşa edilsin diye kampanya başlattığını hatırlıyorum. Tabii sonra, böyle bir medeniyet projesine karşı çıkmalarının hesabını veremediler.
Marmaray'a yönelik doğrudan bir tepki göze çarpmıyor ama, zihinleri bulandıracak şekilde tevatür yayılıyor. Meselâ CHP İstanbul milletvekili Umut Oran bir soru önergesi verdi. "Marmaray'ın bazı bölümlerinde zeminde çökme olduğu, 29 Ekim açılışına yetişmesi için geçici dolgu yapıldığı doğru mu?" diye sordu. Erken açılması sebebiyle kaza yaşanabileceği ihtimalini ortaya attı. Aynı şekilde Türkiye Mimarlar ve Mühendisler Odası Birliği (TMMOB), Rıza Behçet Akça isimli bir mühendisin iddialarına dayanarak "Marmaray'da yüksek güvenlik riski var, sakın binmeyin" açıklaması yaptı. Güvenlik risklerini şöyle sıraladı: "Emniyet vagonları yok. Elektronik güvenlik sistemi yok. Tüpler birleştirilerek bir deniz geçişi oluşturuldu, bunlar esnek bir bağlantıyla yapıldı; bağlantıda yırtılma sonucu, tünele su dolabilir. Buna karşı bir önlem alınmadı. Deneme seferleri dizel lokomotifleriyle gerçekleşti. Halbuki, Marmaray işletmeye geçtiğinde elektrik sistemiyle çalışan lokomotifler konulacak. Deneme, yolcu ağırlığına denk bir yükle yapılmadı."
Bu iddialar doğrudur ya da gerçek dışıdır diyecek durumda değilim. Fakat ne Türkiye, ne de Japonya Başbakanı bu riski alır. Sözde Tayyip Erdoğan, 29 Ekim'e yetişsin demiş de, iş aceleye binince güvenlik önlemleri yeterince alınamamış. Japonya prestijini bu şekilde tehlikeye atar mı? Ya da Türk yetkililer, bile bile bir faciaya zemin hazırlar mı? Bu yüzden aleyhteki propagandayı inandırıcı bulmuyorum. Ama gene de, Ulaştırma Bakanı'nın tek tek bütün iddialara cevap vermesi gönülleri rahatlatacaktır.
Dünyada Marmaray'dan daha uzun tüneller var. Rekor, İngiltere'yi Fransa'ya bağlayan Manş'ın altından geçen 50 kilometrelik tünelde; bunun 38 kilometresi su altında kalıyor. Marmaray tünelinin ise uzunluğu 14 kilometre, su altından giden kısmı 1.4 kilometre. Benzerlerine dünyanın birçok ülkesinde rastlıyoruz. Tokyo'da, Avustralya'da, Norveç'te, İngiltere'de, ABD'de...
Marmaray, Türkiye'ye hayırlı uğurlu olsun. Allah kazadan, belâdan, kem gözlerden sakınsın.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER