YAZARA MAİL GÖNDER Türkiye deli gibi yükseliyor!

YAZARLAR

Dünyanın jet sosyetesini ağırlayan Monaco'nun gözü de Türkiye'nin gelişen ve büyüyen potansiyelinde.
Hatırlayın 2012'nın kasım ayında Prens Albert, yanında 50 işadamı ile Türkiye'ye gelmişti. Bu ziyaret ilk olması nedeniyle önemliydi. Bugünlerde Monaco'dan Türk hükümetine bir davet gelebilir. Monaco Dışişleri Bakanı Jose Badia, Türkiye'nin son 10-15 yıldaki yükselişini 'deli gibi' diye tanımlıyor ve "Politik ve ekonomik olarak çok iyi bir noktaya gelen Ortadoğu'da başka bir ülke yok" diyor. Badia'ya göre Türkiye bölgede hızla lider olmaya doğru gidiyor. Türkiye'ye yaptıkları ziyareti hatırlatarak, "Çok iyi karşılandık" diyerek Türkiye'den övgüyle söz ediyor.
48 saatlik Monaco ziyaretimizde Dışişleri Bakanı'nın yanı sıra ülkenin en büyük turizm grubunun tepe yöneticiyle de bir araya geliyoruz. Gelirinin yarısı yani 400 milyon dolar cironun 200 milyon dolarını sahip olduğu 5 kumarhaneden elde eden Monte Carlo SBM'in Başkanı Jean- Luc Biamonti'den söz ediyorum.
SBM'in Hotel Hermitage, Monte Carlo Bay Hotel v e Hotel de Paris olmak üzere 3 tane 5 yıldızlı oteli, bir tane 4 yıldızlı oteli, aralarında Michelin yıldızlı şef Alain Ducasse'nın restoranının da yer aldığı 33 restoranı, 5 kumarhanesi, opera binaları ve konser salonları var. Şirket aynı zamanda Monaco'da gerçekleşen Formula 1 yarışlarını da düzenliyor ve bu yıl 150'nci yılını kutluyor.
Daha önce Warren Buffet'ın uçak yerine lüks jetlerde koltuk satan şirketi Netjets'i Türkiye'de pazarlayan Hülya Biren, 4 yıldır SBM'i Türkiye'de temsil ediyor. Başkan Biamonti de, özellikle son 4 yıldır Türkiye ile Monaco arasındaki turistik seyahatlerin artmasını Hülya Biren'in çalışmalarına bağlıyor. Yüzde 70'i Grimaldi Ailesi'ne ait olan ve geri kalanı da borsa da işlem gören SBM şirketi'in Başkanı Jean-Luc Biamonti'ye dünyada yaşanan krizden 2.2 kilometre yüzölçümüyle dünyanın en butik ülkelerinden biri olan Monaco'nun etkilenip etkilenmediğini soruyoruz.
O da Monaco'nun en büyük turizm grubunu yöneten biri olarak değişen trendleri aktarıyor. Son 3 yılda grafiğin biraz değiştiğini ancak şu anda 3 yıl önceki konumlarına geri döndüklerini söylüyor. Daha da ilginci, geleneksel turistler olarak tanımladığı Avrupalıların azalırken , Rusya, Türkiye ve Körfez ülkelerinden gelen turistlerin ise arttığını öğreniyoruz.
Hotel de Paris'de yer alan Michelin yıldızlı Alain Ducasse restoranının İstanbul'a gelmek gibi bir fikri olup olmadığını merak ediyorum. Başkan da Hülya Biren de tekliflere açık olduklarını ve İstanbul'un potansiyelinden SBM'in çok etkilendiğini söylüyor.
Bir not da Prenses Grace Vakfı tarafından dünyadaki yardıma muhtaç çocuklara kullanmak amacıyla gelir getirmesi için her yıl düzenlenen ve bu yıl Chanel'in efsane tasarımcısı Karl Lagerfeld'in elinden çıkan Gül Balosu'dan. Başta Prens Albert ve Prenses Charlene olmak üzere hanedan mensuplarının boy gösterdiği baloda, bilet satışından yaklaşık 850 bin euro gelir elde edilmiş. Benim dikkatimi en çok balodaki, Uzakdoğulu davetlilerinin sayılarının bir hayli fazla olması dikkati çekti. Denen o ki, bu tarz yardım baloları bir yandan da Monaco'nun tanıtımı ve daha fazla turist çekmesi için de bir adım olarak görülüyor. Sanıyorum işe de yarıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.