YAZARA MAİL GÖNDER Kılıçdaroğlu'yla gündem olan Etro'nun satışı % 50 artmış!

YAZARLAR

Bir çok ünlü moda markasını olduğu gibi İtalyan modasının tanınmış isimlerinden Etro'yu da Türk tüketicisiyle tanıştıran isim Cem Boyner.
Sene 1995'ler. Daha o zamanlar meşhur Akmerkez mağazası dahi yok. Ama Etro, biraz Şişli Halaskargazi'deki mağazada en çok da Ankara mağazasında iyi satış rakamlarına ulaşıyor.
Etro'nun hikâyesini önceki akşam Cem ve Ümit Boyner'in evlerinde Etro ailesinden Kean ve Veronice Etro için verdikleri davette dinliyorum.
Cem Boyner ile birlikte Beymen Kreatif Direktörü Murat Türkili o yılları anlatıyor. Ankara'da satışların geçmişten günümüze çok iyi olduğunu öğrenince espriyi yapmak farz oluyor, "Demek Etro memur markası" diyorum. Ne de olsa Etro, CHP Genel Başkanı olduğu sırada Kemal Kılıçdaroğlu'nun giydiği gömlek markası olduğu ortaya çıkınca epey gürültü olmuştu.
Etro markasını 1968'de Gimmo Etro isimli İtalyan kumaş üreticisi kurmuş. Aslında kendisi değil de hazır giyime geçiş ve Etro markasının ortaya çıkışı çocuklarının iş hayatına atılmasıyla başlamış. Gimmo Etro'nun dört çocuğu da Etro'da aktif olarak çalışıyor.
İstanbul'a gelen iki kardeşten biri Kean Etro, markanın erkek koleksiyonunun, Veronica Etro da kadın koleksiyonunun tararımcısı.
Diğer kardeşlerden Jacopo Etro'nun, testil, akseuvar ve deri ürünlerini tasarladığını Ippolito Etro'nun da grubun finans direktörü olduğunu öğreniyorum.
Veronica Etro, İstanbul'a geldiği için heyecanlı. En son 26 yıl önce küçük bir kız çocuğu iken ailesiyle tatile gelmiş. İstanbul'un büyüleyici manzarasına bakarken, bir yandan da Etro'yla ilgili sorularıma cevap veriyor. Cem Boyner'den Etro'nun satışlarının son bir yılda yüzde 50 arttığını öğrenmiştim. Bunun en büyük nedeninin ise koleksiyonun tasarımında yapılan ciddi değişiklik gösteriliyor. Veronica Etro, Türkiye'deki satış rakamınının artmasını heyecanla karşılıyor, "Tüm dünyada satışlarımız genel olarak yüzde 10 arttı" diyor.
Merak ediyorum, birçok İtalyan markası yatırım fonlarının eline geçerken Etro ortaklıklar konusunda ne düşünüyor? Veronica Etro, başarılarının aile şirketi olmalarından kaynaklandığını ve kapılarını çalsalar da şimdilik kimseyle ortak olmak istemediklerini söylüyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.