YAZARA MAİL GÖNDER Holdingler Y kuşağını dinlemeye başladı bile!

YAZARLAR

Aylar önceydi. Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilir Kalkınma Grup Başkanı Okşan Atilla Sanön ile grubun kadın çalışan sayısını artırmaya yönelik projelerini konuşurken söz "esnek çalışma"ya geldi.
"Biliyor musun" dedi. "Sadece kadın çalışan sayısını artırmak için değil, parlak öğrencileri üniversiteden kapabilmek için esnek çalışma artık şart oldu, gençler bizi buna zorluyor." Sadece Eczacıbaşı Holding için değil tüm şirketler için esnek çalışma önemli bir konu haline çoktan geldi aslında.
İş görüşmelerine gelen çok iyi eğitimli gençlerin ilk sorusu "esnek çalışma var mı" oluyor ve sabah 08.00 ile akşam 05.00 arası çalışmak istemiyor bu gençler.
Sanön, 1970'lerde doğan bizim kuşağa atıfta bulanarak, "Bizim zamanımızda 'ne iş olsa yaparız' durumu vardı. Bir işe girelim de nasıl olursa olsun. Oysa günümüzün gençleri iş seçiyor. İş ortamına bakıyor, sanatla bağı olsun istiyor, esnek çalışmayı olmazsa olmaz koşul olarak öne sürüyor" diyor.
İşte bu kaliteli işgücünü kaçırmak istemeyen ve 15 yaşından küçük çocuğu olan çalışan anneleri de dikkate alarak Eczacıbaşı Holding, bu yıl başında esnek çalışma sistemini devreye almış.
Çalışanlar sabah 07.00 ile 09.30 arası istedikleri vakitte işe geliyor ve çalışma süresini doldurmak şartıyla akşam 16.30 ile 19.00 arasında kendilerine uyan saatte çıkıyorlarmış.
Böylece Eczacıbaşı Grubu, çocuğunu doktora götürmek isteyen ya da veli toplantısına katılması gereken anneyi de, bir gece önce uçaktan indiği için sabah 1 saat daha fazla uyumak ihtiyacı duyan genç çalışanı da mutlu ediyormuş.
Okşan Atilla Sanön, "Hem kadınlara hem de Y kuşağına cazip bir topluluk olmak için çalışıyoruz" diyor. Üstelik de çalışana duyulan güven nedeniyle kimsenin bu saatlerin sorgusunu yapmadığının altını çiziyor: "İşte bu, çalışanlara ya da bu grupta çalışmak isteyenlere özgürlük hissi veriyor. Belki yine çoğunluğun geldiği saatte gelmeye devam ediyor ama böyle bir imkânının olduğunu bilmek kendini iyi hissettiriyor." Ekonomi sayfalarımızda
'Ekonomide Yeni Kuşak' ismiyle kapsamlı bir dizi hazırlayan meslektaşım Yasemin Salih stratejistler ve araştırmacılarla görüştü. Neticede bu kuşağın ortak değeri özgürlük. Bu kuşağı etkilemek istiyorsan tek şart var. O da samimiyet.
Sanırım bu noktaya dikkat eden şirketler Y kuşağını da kazanacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.