Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Önceleri Türkiye'de sektörün en büyüğü olan şirketlere mikrofon uzatmaya, yorumlarını almaya çalışırdık. Ancak son birkaç yıldır Türk şirketlerinin yurtdışında yaptığı toplantıların sayısında büyük artış var. O nedenle gazeteciler olarak bizlerin de yolu daha sık yurtdışına düşmeye başladı.
Bugün artık şöyle bir durum var. Yurtdışı pazarlarda global oyuncu haline gelen Türk şirketleri karşımıza, "Biz dünyada şu sektörün lideriyiz" diyerek çıkıyor. İşte buna son örnek Global Yatırım Holding çatısı altında faaliyet gösteren Global Liman İşletmeleri.
Global, Lizbon'un ardından bünyesine kattığı Barselona Limanı'yla birlikte dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi konumuna geldi. Bizim de yolumuz Global Liman İşletmeleri CEO'su Saygın Narin, CEO Yardımcısı Arpak Demircan ve Stratejik Planlama Direktörü Dobrinka Cidrof ile birlikte Barselona'ya düştü.

4.5 milyon yolcu!

Kuşadası'nda Ege Ports, Anlatya'da Port Akdeniz, Bodrum'da Cruise Port, Karadağ'da Port of Adria Bar, Lizbon'da Cruise Terminal ve Creurs, Barselona'da Curise Port'un çoğunluk hisselerini satın alan Global, Barselona Port'un ortaklığı olan Malaga Port ile Singapur Cruise'un da ortağı haline geldi. 146 milyon dolarlık bir ciroya sahip olan şirketin ulaştığı yolcu sayısı da 4.5 milyonu aştı. Sadece Barselona'daki limanın her yıl 2 milyon yolcusu var ki bu rakam, Türkiye'nin toplam kruvaziyer yolcu sayısına eşit.

Sırada Akdeniz Çanağı!

Saygın Narin, önceleri sadece yabancılara yatırım konusunda tavsiyelerde bulunan, yatırım danışmanlığı ve yatırım bankacılığı yapan Global'in bir strateji değişikliği ile artık tavsiyeleri kendisine yapmaya karar verdiğini ve 2003'ten sonra hızla liman, enerji ve gayrimenkul yatırımlarına giriştiğini söylüyor. Önceleri pazar araştırması yapan ve sessizliğini koruyan şirket özellikle son 2 yılda birbiri ardına önemli satın almalarla liman işletmeciliğinde dünyanın bir numarası olmayı başarıyor.
'Şimdi' diyor Narin, "Akdeniz Çanağı'na mesela Tunus'a bakıyoruz. Onlar da bizimle ilgileniyor. Eskisi gibi değil, karşılarına dünyanın en büyüğü olarak çıkınca etkimiz de farklı oluyor."
Barselona Limanı'nın yüzde 62'sinin Global'e maliyeti tüm işlemler tamamlandığında 88 milyon euroyu bulacak. Roma, Venedik ve Southampton'ın önünde Avrupa'nın bir numaralı kruvaziyer limanı Barselona dünyanın da Miami, Port Everglades ve Port Canaveral'den sonra dünyanın dördüncü büyük limanı konumunda.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER