YAZARA MAİL GÖNDER "Lüks konusunda en doğru ortakla İstanbul'dayız"

YAZARLAR

Dünyanın en lüks otel zinciri olan St.Regis, İstanbul Nişantaşı'nda açıldığı gün, markanın çatı şirketi olan dünyanın en büyük otel zincirlerinden birine sahip Starwood Grubu'nun Avrupa, Afrika ve Ortadoğu Başkanı Michael Wale ile sohbet etme imkânı buldum.
Eşiyle balayını o dönem taksimde yer alan grup markalarından Sheraton Oteli'nde geçicek kadar İstanbul'u seven ve çok iyi tanıyan Wale, Avrupa, Afrika ve Ortadoğu'nun sorumluluğunu 2 yıl önce üstlenmiş ve bizzat St.Regis İstanbul kararını da kendi vermiş.
"O yüzden çok mutluyum. Aslında bu otelin yerine 15 yıl önce de bakmıştık, Sheraton'ı burada açmak istemiştik ama olmadı o sırada. St. Regis'i burada açmak verdiğimiz en doğru karar. Nişantaşı, lüksün merkezi ve lüks konusunda en doğru ortakla bu işi yapıyoruz" diyerek Demsa Grubu'nun ve World Travel Channel'ın patronu, kurucu ortağı Demet Sabancı Çetindoğan'ı ve eşi Cengiz Çerindoğan'ı adres gösterdi.
St. Regis'in hoş bir tesadüfle İstanbul'un plaka numarası da olan 34'üncü oteli Maçka'da; caz standartlarını, melodik pop ve rock'la buluşturan ünlü İngiliz şarkıcı, söz yazarı ve piyanist Jamie Cullum'un konseriyle havalı bir açılış yaptı. Sabancı Çetindoğan ailesinin yaptığı yatırım 180 milyon doları buluyor ve daha da önemlisi sanıyorum St. Regis'ler içinde en dikkat çekici sanat eserlerinin yer aldığı otel de İstanbul'daki oldu. Demet Sabancı Çetindoğan'dan ayak üstü yaptığım sohbette öğrendim ki 375 civarı heykel ve resimden oluşan sanat eseri otelin odalarına, koridorlarına dağıtılmış durumda. Böylece Çetindoğan çiftinin ünlü mimar Zaha Hadid'e çizdirdiği ve yapımı devam eden müzelerinden önce sahip oldukları koleksiyonu St. Regis'te görmek mümkün oldu. Grubun lüks otelcilikte ilk deneyimi St. Regis değil kuşkusuz. Hatırlatmak gerekirse, Pera Palas Oteli'nde de Dubai'nin ünlü lüks otel zinciri Jumeirah ile işbirliği yapıyorlar.

Sırada Bodrum var!

Michael Wale, St. Regis, Sheraton ve diğer markalarıyla bu yıl toplamda Türkiye'de 5 otel açacaklarını ve toplam otel sayılarını 15'e çıkaracaklarını söylüyor. Türkiye'ye büyük ilgi göstermeleri, başta İstanbul'un büyüleyici tarihi ve kültürü olmak üzere ülkenin genelinde önemli bir seyahat noktası haline gelmesine bağlıyor. "İstanbul global bir şehir ve hedef pazarımız" diyor Wale. Starwood Grubu'nun Bodrum'da da lüks sınıfında bir otel açmak için araştırma yaptığını da öğreniyorum.
Merkezi ABD'de olmasına rağmen otelleri ağırlıklı Avrupa, Uzakdoğu ve Ortadoğu'da bulanan Starwood, önümüzdeki günlerde Kazakistan'da da St. Regis oteli açıyor. Starwood, tüm dünyada 175 yeni otel açmak için geçen yıl anlaşmalar imzalamıştı. Wale, "Çin, Hindistan ve Türkiye gibi hızla gelişen ve şehirleşen ülkelerde yeni bir orta sınıf çıktı. Daha çok seyahat ediyorlar. Düşünün ki geçen yıl seyahat eden Çinli sayısı 200 milyonu buldu. Üstelik artık Paris, Londra gibi bilinen destinasyonlara da gitmiyorlar. Yeni yerler keşfetmek istiyorlar. O nedenle biz de grup olarak yeni bölgelerde oteller açacağız" diyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.