Türkiye'nin en iyi haber sitesi

İnternet tabanlı yeni bir projen mi var. Azıcık da yol mu aldın? Sanırım çalman gereken kapılardan biri Hasan Aslanoba. Türkiye'de ve yurtdışında 65 farklı şirkete 60 milyon dolar yatırım yaptığını duyunca insan şaşırıyor.
Ama tabii sonra yatırım yapılan şirketlerin isimlerini öğrenince görüyorum ki Aslanoba geleceğe yatırım yapıyor. Mesela Bitaksi. İstanbul'da hatırı sayılır bir büyüklüğe ulaştığını düşündüğüm Bitaksi uygulamasının dışında Aslanoba, İncir, İninal, Modanisa, Düğün, BuldumBuldum, Mealbox, Webrazzi, HemenKiralık, Taşıt, Vivense, HotelRunner, Insider, DoktorSitesi, Etohum'un da aralarında olduğu tam 65 internet şirketine yatırım yapıyor.
Kuşkusuz bu şirketlerden kimi batacak, kimi başarılı olmayacak ama bir tanesi bile uçsa Aslanoba kendini başarılı sayacak.
Bugüne kadar tanıdığım yatırımcılardan hep bunu duyuyorum çünkü.
Aslanoba ile aslında internet tabanlı şirketlere yaptığı yatırımları konuşmak için buluşmamıştık. Kendisi Erikli Su'yu Nestle'ye satan aile şirketinin ikinci kuşağı. Erikli'yi pazar lideri yaptıktan sonra Nestle'yle ortak olmasının ardındanki isimdi kendisi. Ortaklığın ardından CEO'luğa devam etmiş ve 2012'de de hisseleri tamamen satarak Erikli'den çekilmişti.
Aslanoba, bu satışın ardından bir yandan yatırımcı kimliğiyle gelecek vaat ettiğini düşündüğü şirketlere para yatırmaya başlamış, diğer yandan da girişimciliğe soyunmuştu.
İşte bizim buluşma sebebimiz de 2014'ün sonlarına doğru faaliyete tam anlamıyla geçen TazeDirekt projesini konuşmaktı.
Online supermarket pazarını hedefleyen TazeDirekt'in özelliği, kendi ürettiği ürünlerin satışına odaklanması ve doğal üretimle dikkatleri üzerine çekmesiydi. O akşam kafe-restoran alanında Mangerie ve Delicatessen gibi iki güzel markayı İstanbul'a kazandıran isim olan Elif Yalın'ın mekânında, Aslanoba'nın çiftliklerinde yetişen sebze, meyve ve et ürünlerinin de tadımını yaptık.
Hasan Aslanoba, hem doğal hem de organik üretime büyük önem veriyor. O nedenle de bu alana Bursa'daki tesislerinde ciddi yatırımlar yapıyor. Bağazköy Çiftliği markasıyla et ve süt ürünlerinin üretildiği büyük bir besi çiftliği kurduğunu ve şu anda burada 1200 büyükbaş ve 5 bin de küçükbaş hayvana ulaştıklarını söylüyor. Ama tabii anlıyorum ki gönlünden su hiç çıkmıyor. Gümüş Su ile su sektöründe yeniden ciddi pay almak istediğinin sinyalini de veriyor.
Öyle görünüyor ki girişimcilik bulaşıcı. Bir kere bu işlere bulaştın mı bir daha çıkamıyor, marka üstüne marka yaratıyor, girişimcilerin de en büyük destekçisi oluyorsun. Hasan Aslanoba bu tanıma bire bir uyuyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER