YAZARA MAİL GÖNDER “Türkiye’nin en değerli markası nasıl olduk?”

YAZARLAR

Londra merkezli bağımsız marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance Türkiye'nin en değerli markalarını sıralıyor.
2010 yılından bu tarafa listeye şöyle bir bakınca Türk Telekom'un 2014 yılına kadar ilk sırada yer aldığını görüyorum. Ancak bu yıl sıralamada birinciliğe Akbank yerleşmiş. İş Bankası hep ilk 3'teki yerini korumuş, Türk Telekom ikinci sırada yer almış. THY, 2010'da 9'uncu sıradayken, giderek yukarı çıkmış, hatta bir ara 3'üncülüğe kadar yükselmiş ama en ilginç çıkışı 5 yıl önce 6'ncı sıradayken bu yıl birinci sıraya yükselen Akbank göstermiş.
Banka Brand Finance'ın dünya sıralamasında ise bankalar arasında Akbank 2008 yılında 180'inci sıradayken bu yıl 81'inci sıraya gelmiş. 100 basamak birden yukarı çıkan banka haliyle Akbank içinde bir heyecan yaratmış.
Türkiye'de ilk defa bir banka en değerli marka olunca, Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil önceki akşam bu başarının arkasındaki sebepleri bize anlatmak istedi. Yanında bankaya bu yıl bireysel ve özel bankacılık da dahil birçok bölümden sorumlu genel müdür yardımcısı olarak katılan Arif İsfendiyeroğlu ve Kurumsal İletişim Direktörü Murat Göllü de vardı. Akbank, daha önce ayrı ayrı genel müdür yardımcıları tarafından yönetilen bazı birimlerini tek bir elde toplayarak, bir anlamda yeniden yapılanmaya gitmiş.
Akbank'ın marka değeri 2008 yılında 631 milyon dolar iken, 2015'te bu değer 4 kat artarak 2.5 milyar dolara çıktı.
Binbaşgil, 67 yıllık emeğin sonucu olarak buraya geldiklerini ve 60 bin Akbanklı'nın da bu başarıda emeği olduğunu vurguluyarak başlıyor söze.
En değerli banka seçilmekte birçok göstergenin yanında finansallar da önemli bir rol oynuyor. Mesela Akbank'ın problemli kredilerde sektördeki en düşük takip oranına sahip olması önemli bir artı değer.
Binbaşgil, inovasyona, yeni teknolojilere yapılan yatırımların 1.5 milyona yakın müşteriyi bu alana çektiğini ve hizmet kalitesi alanında 1000 süreç iyileştirmesi yaparak, 13 milyon müşteriye 4.5 milyon saat daha fazla zaman ayırmayı başardıklarını anlatıyor. Akbank'ta bankacılık işlemlerinin yüzde 81'i dijital kanallardan gerçekleşmeye başlamış.
Öğreniyoruz ki 15 bin Akbanklı'nın her birinin kalite skoru var. Performans primle ödüllendiriliyor.
Ancak sadece bunlar da değil tek başına kriter; Brand Finance, kültür, sanat, eğitim ve girişimcilik konularında da şirketlerin yaptıklarını ölçümlüyor.
Hakan Binbaşgil de 55 bin çocuğa tasarruf konusunda eğitim verdiklerini, bir yıl içinde 10 üniversiteye, 14 kampüse ve 12 bin öğrenciye ulaştıklarını anlatıyor.
Çalışanlar da bu başarıda önemli rol oynamış. Akbank'ta çalışanların ortalama yaşı 33, yüzde 94'ü üniversite mezunu ve yüzde 8 de master ve doktoralı olarak sektör ortalamasını da yükseltmiş.
Tüm bu anlattıklarım Akbank'ı sıralamada ilk sıraya yerleştirmiş. Peki 2015 sıralamasında başka hangi şirketler üst sıralarda? Onu da hemen söyleyeyim. Akbank'ı sırasıyla Türk Telekom, İş Bankası, THY, Garanti, Arçelik, Turkcell, Yapı Kredi, BİM ve Efes Bira takip ediyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.