YAZARA MAİL GÖNDER Bürokratik oligarşiyi bitirme dönemi

YAZARLAR

Binali 'ın genel başkan seçildiği dünkü AK Parti kongresi çok güzel manzaralara sebep oldu. AK Parti gerçekten zor dönemeçlerden dimdik çıkmayı biliyor. Vefa kavramı bir semt adı değil AK Parti'de. Türk siyasi tarihinde böyle bir parti örneği daha yok. Dün de ifade ettiğim gibi önümüzdeki dönem aynı zamanda bir Mühendis Başbakan dönemi olacak... Mühendis Başbakan Binali Bey'in döneminde sürekli mega projeler konuşulacak... Dev mühendislik projeleri ve daha çok kalkınma konuşulacak bu dönem... Ve tüm dünyada ses getirecek olağanüstü büyüklükteki yatırımlar konuşulacak...

***
Bu yatırımları asla devlet yapmayacak. Özel şirketlerimiz bu yatırımları yapacak ve devletin kasasından 1 TL bile çıkmayacak... Binali Yıldırım sürekli hayal dahi edilemeyen projeleri gerçekleştirmek istediğini söyleyen bir adamdır. İnşallah bu dönem o hayal dahi edilemeyecek muhteşem projelerin dönemi olsun ve Gezi olaylarından beri 3 yıldır patinaj yapan Türk ekonomisi yeniden şahlansın...
***
Dün detaylarıyla içeriğini anlatmaya başladığım bu döneme damga vuracak Kanal projesinde alttan kesik 'V' harfi biçiminde inşa edilecek kanal üzerine 6 köprü kurulacak. Bu köprülerin 4'ü ana karayolu güzergâhı olarak yapılacak. 43 kilometre uzunluğundaki kanalın genişliği 400 metre, derinliği de 25 metre olacak. Kanal, büyük gemilerin geçişine izin verecek nitelikte inşa edilecek. Kanalın inşası sırasında milyonlarca metreküp hafriyat çıkarılacak. Bu hafriyat çok büyük bir liman ve havalimanı yapımı ile kanalın kapatılmasında kullanılacak. Proje ile boğaz trafiğinin de son bulması hedefleniyor...
***
Kanal İstanbul'dan günde 150-200 arası gemi geçecek. Şehir içi karayolu trafiği ise metro, tramvay, hızlı tren ve toplu taşıma araçlarının güzergâhlarına entegre şekilde sağlanacak.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı 9 ay önceki toplantıda en ince ayrıntılarına kadar ele alınan projede, nüfus yoğunluğu 1.2 milyondan 500 bine indirildi. Kurulacak şehirde doğal su kaynakları ve yeşil alanlar ile hayvanların doğal ortamlarının korunması kararlaştırıldı. Hayvanların yaşamlarını sürdürebilmesi için kanala kurulacak köprüler üzerinde doğal bitki örtüsü korunacak...
***
Kanal İstanbul etrafındaki kentlerin bina yüksekliğinin 6 katla sınırlandırılması planlanıyor. En yüksek binalar, şehir merkezlerinde kanaldan uzağa yerleştirilecek. Kentsel tasarım planının yeni nüfusa göre tamamlanmasının ardından imar planı aşamasına geçilecek. Bu kapsamda da süreci İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve belediye şirketi BİMTAŞ yönetecek. Kanalın etrafına kurulacak kentin bir silueti olacak. Bu kapsamda villa tipi yapılardan, binaların en fazla 6 katlı olacağı konut projelerine kadar kademeli yapılaşma oluşturulacak...
***
Orman alanlarının mümkün oldukça korunacağı projeye göre, dereler ve dere yatakları konusuna da hassasiyet gösterilecek. Oluşturulacak alanlar bioçeşitliliği, açık hava tesislerini, pasif ve aktif rekreasyon alanlarını, küçük çaplı gıda üretimini ve çeşitli ağaçlardan oluşan bitki örtüsünü içinde barındıracak. Arkeolojik alanlarda bulunan önemli tarihi eserler için arkeolojik parklar oluşturulacak. Özel peyzajlar da sergilenecek. Kanal İstanbul projesinin Türk ekonomisine çok büyük ve kalıcı katkıları olacak. Yeter ki bürokratik prangalarımızdan kurtulalım... Erdoğan'ın Başkanlığında ve Yıldırım'ın Başbakanlığındaki Türkiye'den ana beklentimiz bürokratik duvarları tamamen yıkıp geçmesidir...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.