YAZARA MAİL GÖNDER Mükemmeliyetçilik karamsarlığa neden olur

YAZARLAR

Yapılan çalışmalar, her beş kişiden ikisinde mükemmeliyetçi eğilimler olduğunu gösteriyor. Oysa ki mükemmel olma çabası başarısızlığın kurucusudur

2014 yılında medyanın sürekli konuştuğu başlık şuydu: Mükemmel olmaya çalışmak, sağlığınızı mahvediyor olabilir, kalp krizlerini tetikler, uykusuzluğa neden olabilir. Hatta The Daily Mail uzmanlarının söylediğine göre bu çoğu sizin için sigara içmekten daha kötüdür. Son zamanlarda bilim adamları mükemmeliyetçiliğin obezite ve tütün ürünleri kullanımını da tetikleyen bir risk faktörü olduğunu belirtiyor. Son çalışmalar, her beş kişiden ikisinde mükemmeliyetçi eğilimler olduğunu gösteriyor. Bu da pek çok hasta demektir.

KUSURSUZ YANITLAR ARAMAYIN
Kalbinizin sesinin yaşamınız anlamına geldiğini ve ona dikkat etmeniz gerektiğini zaten biliyorsunuz. Belki bunu da biliyorsunuzdur; mükemmel olma çabası derinlerde bir yerlerde başarısızlığın kurucusudur. Bazılarımız, biz kimiz ve bu hayata ne olmak istiyoruz merakı ile dolaşırken kusursuzluğu önemsemez. Fakat bazılarımız da bu sorulara kusursuz yanıtlar bulmak için mücadele verir. Kendi duygusal yolculuğunuzda nerede olduğunuzun bir önemi yok, tutum ve bakış açılarınızın ne olduğunu incelemek yardımcı olacaktır. Mükemmellikten kurtulma yollarını bulmak da yardımcı olacaktır. Peki bu nasıl yapılabilir? Günün başında veya sonunda ayıracağınız sadece beş dakikada değerlendirmelerinizi veya nasıl hissettiğini yazarak esenlik duygunuzu, iç huzurunuzu, hatta hayal gücünüzü besleyebilir, gelecek için gerçekçi planlar yapabilir ve kusurlarınızı kabul edebilirsiniz. Kişisel bakım, kendini keşfetme ile başlar. Kağıda yazacağınız düşünceler ve fikirlerinizle, kendinizde büyük farklılıklar yaratabilirsiniz. Bu size; düşüncelerinizi kaydetmenin yanı sıra bunlar üzerine düşünme imkanı, tutumlarınızı değiştirme şansı ve olmak istediğiniz kişi olmak için yeni tutumlar geliştirmek için yollar sunar.

KENDİNİZİ KEŞFETMEK İÇİN SORUN
Eğer ne yazacağınızı bilemiyorsanız, aşağıdaki bazı sorular size yardımcı olacaktır. Bu soruları kendinize meydan okumak ve kendinizi keşfetmek için kullanın. Soruların doğru ya da yanlış cevapları yok ve kimse sizin cevaplarınızı eleştiremeyecek ya da yargılamayacak. Bu yüzden kendizi tamamen özgür bırakın. Dürüst olun. Yaratıcı olun. Gerçek önceliklerinizi göz önünde bulundurarak cevaplayın... 1- Başarısız olmayacağınızı bildiğiniz bir şeyi yapacak olsaydınız ne yapardınız? 2- Hangi işi ya da hobiyi denemek isterdiniz? 3- Ne olmadan yaşayamazdınız? 4- Hayatınızda gerçekleşmesini umduğunuz ama henüz başaramadığınız şey nedir? 5- Çocukluğunuz nasıldı? Yetişkinliğiniz nasıl? 6- İnsanlar sizin hakkınızda ne öğrenselerdi çok şaşırırlardı? 7- Şu anda başka bir yerde olabilseydiniz, nerede olmak isterdiniz? 8- Sizi mutlu eden bir ismi hiç düşünmeden söyleyin. 9- Yapılacaklar listenizdeki ilk üç şey nedir? 10- Günlük yaşamda gerçekleşecek hangi olay sizin çok büyük stres yapmanıza neden olur? 11- En çok gurur duyduğunuz şey nedir? 12- Eğer yaşınızı bilmeseydiniz kaç yaşında olmak isterdiniz? Günlükler kullanarak hayatınızdaki olayların kayıtlarını tutmaktan çekinmeyin. Birine kısa vadeli, diğerine uzun vadeli planlarınızı yazın. Biri endişelerinize evsahipliği yapsın... Bu egzersiz, bilinçaltınızda gelecek için size umut verecek. Çok stresli bir günün sonunda durun ve düşünün: Ne doğru gitti? Ne için minnettarsınız? Ne kadar iyi bir gündü? Beklenmedik ve plansız bir şey oldu mu? Bazen kötü bir gün, yeni günü umut verici düşüncelerle kucaklamamızı sağlayabilir.

RAHATLAMANIN İYİLEŞTİRİCİ GÜCÜ
Negatif duygular ve stres, hastalıklara yol açarak sağlığı kötüleştirdiğine göre pozitif ruh hali, hayata bağlayan ilişkiler ve kendimizi iyi hissettiren terapiler de enflamasyonu yavaşlatarak daha sağlıklı, mutlu ve olabildiğince güzel olmamızı destekler. Cilt sağlığını koruma stratejisinin kilit bileşenlerinden biri, kendinize rahatlamak için zaman ayırmak ve hayattan zevk almaktır. Doğru beslenmede olduğu gibi rahatlamanın farklı yolları, içten vücut ve cilt sağlığını mümkün kılar. Kendinizi iyi hissetmeniz için birçok yol vardır. Kimileri için aromaterapi mumları ile çevrilmiş bir küvete girmek gerginlikten kurtulmanın en iyi yoludur. Kimileri için de yürüyüş zihni boşaltmanın en iyi yoludur. Kafanız karışık olduğunda manikür, masaj yaptırmak veya sadece rahatlatıcı bir müzik dinlemek sizin için gevşemenin en iyi yolu olabilir. Masaj, etkili ve popüler bir stres savaşçısıdır. Aromaterapi de tedavilerde rahatlama için kullanılabilir.

AROMATERAPİ
Bilimsel literatürün büyük bir kısmında belirli kokuların; ruh hali, gerginlik, bağışıklık fonksiyonları ve hatta cilt sağlığı üzerinde etkisi olduğu belirtilmektedir. Aromalı temel yağlar koklandığında burnun üstündeki sinirler bu duyuyu beynin kalp atışı, hafıza ve hormon dengesini kontrol eden bölgesine iletir. Güçlükle algılanan kokuların bile nöro kimyasal salgılanmasını sağladıkları tespit edilmiştir. Diğer bulgulara göre beynimizle koku duygumuz arasında güçlü bir bağlantı vardır. Bunun yanı sıra Alzheimer, şizofreni ve depresyon da dahil olmak üzere birçok nöropsikiyatrik rahatsızlıkta yetersiz koku alma kabiliyetinin varlığı tespit edilmiştir.

DOKUNMA TERAPİLERİ
Masaj sadece kas ve dokuların ovulması ve esnemesine yaramaz; aynı zamanda stresi, depresyonu azaltır, uyku düzenini sağlar ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Çalışmalar, kanser hastalarına uygulanan masajın ilave ağrı kesici alımını azalttığını kanıtlamıştır. Birçok çalışmada denekler masajın faydalarını terapiler bittikten aylar sonra bile görmeye devam etmektedir. İyileştirici dokunma terapileri, derin doku masajı, cilt fırçalama, bağdoku manipulasyonu ve refleksoloji gibi farklı birçok form alabilir.

DERİN NEFES ALIN
Kendinizi heyecanlı hissettiğinizde midenize doğru derin almaya çalışın. Birçok insan birkaç dakikalık derin egzersizinin kendilerini uyandırdığını söylemektedir. İşte doğru nefes alma tüyoları: 1. Bol kıyafetler giyin ve uzanın. 2. Burundan olabildiğince uzun nefes verin. 3. 10'a kadar sayarak burundan nefes alın, diyaframınızın ve karnınızın şiştiğini hissedin. 4. Ciğerlerinizi tam olarak şişirmeye yetecek kadar hava solumaya çalışın. 5. 20'ye kadar sayarak yavaşça nefes verin, ciğerinizdeki tüm havayı dışarı çıkarın. 6. İki, üç dakika kadar devam edin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.