Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Tüketicilerin zamanı

Tüketici mahkemelerinde ve hakem heyetlerinde dava açma masrafı ortadan kalkıyor. Bunun anlamı, 400 lirayı aşan ücretlerin kalkmasıyla tüketicilerin hakkını aramasının artık kolay ve mümkün olduğudur. Masrafsız başvuru sayesinde dolandırılan, kandırılan, istismar edilen veya kazıklanan tüketici, soluğu mahkemede alabilecek.
Son 2 yılda tüketici mahkemelerine gelen şikâyetlerin üçte ikisi, bankalar hakkında... Senet ödeyenden 8 liralık bozuk parayı kabulde, "10 liralık bozuk para sayma ücreti" alacak kadar işi azıtan bankacıları dava yağmuru bekliyor. Halen açılmış ve kazanılmış davaları dahi uygulamayan bankaların milyonlarca dava karşısında nasıl bir tutum izleyeceğini birlikte göreceğiz.
Mahkemede hakkını aramak isteyenlerin önünü açan bu karar, BDDK'nın "10 yıl geriye dönük tüm haksız ücret ve komisyonların, faiziyle tahsil edilebilmesini" sağlayacak düzenlemesiyle, işini iyi yapan bankalar ile mudisini, kredi müşterisini dolandıranlar doğal olarak ayrışacak. Bu da bir yandan ticaret geliştirici etki doğururken diğer yanda mağduriyetler önlenmiş olacak.
Yalnızca bankalar değil, ortalığı değneksiz bulmuş pek çok ahlaksız şirket, yasa kural takmaksızın müşteriyi ezme şımarıklığının cezasını çekecek. İster 15 liralık peyniri size kakalayan market olsun ister poliçenize rağmen sizi dolandıran sigortacınız, masrafsız açılacak davalar ile etik davranmaya zorlanacak.
Dava açıp kaybedenin de hiçbir masraf ödemeyeceği düşünülürse şimdi "tüketicilerin zamanı" geldi diyebiliriz. Yeter ki bu imkân, kötü niyetlilerin elinde bir histeriye dönüşmesin ve işini iyi yapan firma, banka, market, marka, davalarla yasal linçe uğramasın... Türkiye'de sahiden güzel şeyler oluyor!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA