Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Dinlenen işadamı nasıl davranmalı?

Dünya "Big Data" (büyük veri) çağına girdi. Bunun anlamı, sesten görüntüye, fotoğraftan yazılı metne, sosyal paylaşım sitelerindeki mesajlara dek her türlü bilginin toplanıyor olmasıdır. Yazar kasalarıyla her market, bilgi fabrikasıdır. Telefon, akıllı özelliğiyle sizin big datayı beslemenizi sağlar.
Devlet, kurum veya şahısların elinde kritik kütleye ulaşan big data, bunun içinde yapacağınız "veri madenciliği" ile altın vuruşa dönüşebilir. Ya da zamanı geldiğinde kullanılmak üzere öylece saklanır. Söz konusu iş dünyası olduğunda big data içinde biriken ticari işlemler, birbiriyle anlamlı ilişkilendirmeler sayesinde firmanızın sonunu getiren bilgiye dönüşebilir.
7 bin kişinin dinlendiği son skandalda elde edilen tapeler, big data havuzunda "1- dinleme üzerinden tehdit, 2- içerik yönüyle şantaj ve 3- servis edilerek menfaate" dönüştürülebiliyor. Big data bir kez oluşturulduğunda, içinden dilediğiniz montajı, kolajı veya konuşmayı "yeniden üretebiliyor" ve gerçekmiş algısı doğurabiliyorsunuz.
Misal bir patronun normal telefon konuşmasıyla elde edilen big data, yapay zekâ yazılımları sayesinde, başkasının seslendireceği metinle yer değiştiriliyor, o patronun asla söylemeyeceği sözlere kendisi dahi "bunu ben söylemiş olamam" diye şaşırabiliyor.
Müşteri bilgisi, ürün tasarımı, ticari sırlar, fiyat teklifleri, siparişleriniz, anlaşma stratejiniz ve muhasebat sırlarınızın tümü, dinleme sayesinde big data haline getirildiğinde ne yapacaksınız?
Yasal girişimlere öncelik vermek kaydıyla en etkin yöntemin; şantaja boyun eğmemek olduğunu biliyorum. Kısa dönemde belki zararınız olacak ancak orta ve uzun dönemde big data içinden size yönelik üretilecek şantaj malzemesini, "hükümsüzleştirmiş" oluyorsunuz.
Ancak panik atakla kısa vadeli düşünüp talep edilen menfaati sağladığınız takdirde bir sonraki şantaj adımı, şirketinizin, itibarınızın tamamını yok edecek boyutta olacaktır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA