YAZARA MAİL GÖNDER Küresel adımlar

YAZARLAR

Ekonomisi ilk 10'da olma iddiasındaki ülke; küresel markalarda ilk 10'da olmak zorundadır. Tıpkı İstanbul'unu ilk 10 kent arasına taşıma iddiamız yüzünden olimpiyat peşinde olmamız gibi.
FİBA Dünya Kupası, küresel çapta organizasyon... Ana sponsoru ise bizler; Koç'un Beko'su...
Yüzmilyonlarca basket seyircisi şampiyona boyunca Beko markasıyla göz göze oldu. Küresel algıda Beko artık bilinirliği olan bir Türk markası... Bilinirlik; 'gerek şart' olsa da sürdürülebilir küresel marka olmak; 'beğenilirlik' boyutundan gelir. Nitekim küresel adım atan Beko'nun yerel davranışları dikkate alan üretim modelini benimsemesi bu yüzdendir.
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç ile Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu; Beko'nun Presenting Sponsor (Şampiyonayı tüm dünyaya sunan en büyük sponsor) girişimi üzerine Madrit'te yaptığımız sohbette ilginç uygulamalardan söz edildi.
Misal Endonezya'da taze sebzeyi her an bulmak mümkün ve buzdolabında sebzeliğe az ihtiyaç varsa, bu bölümü küçültebiliriz. Ruslar büyük şişe merakındaysa rafları buna göre tasarlanır.
Çin'de dolaba pirinçlik eklersin.
İtalya, pizasız yapamaz ise Beko fırını piza pişirmeye uygun hale getirirsin. Çinli çamaşırını illa ki güneşte kurutacaksa makineden nemli çıkartırsın. Amerikalı büyük boy beyaz eşya kullanıyorsa, mekan sıkıntısı çeken projelere uygun Avrupa tipi üretim yaparsın.
Küresel marka olmak için atılacak adımlar belli; küresel düşünmek, yöresel davranmak ve töresel yaşamak... Misal Beko coğrafyasında 28 farklı dil konuşuluyor ve 22 farklı para birimi kullanılıyorsa, eko sistemini ve iş yapma kültürünü buna göre dizayn edersin.
Özetle; bizim firmalarımız küresel cüretleriyle ancak küresel marka olabilirler. Basketin dünyasında ilk olmak, Beko'nun örneği...
Dünya çapında cüret edilecek o kadar çok etkinlik ve bir o kadar da markalaşma fırsatı var ki... Yapmamız gereken küresel adımlar atmak ve kültüre, ihtiyaca uyum göstermek ve tabii ki bunu hızla yapmak...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.