YAZARA MAİL GÖNDER 278'inci nokta

YAZARLAR

Dünya ölçeğinde havayolu ulaşımının Türkiye üzerinden yapılıyor olması, yeni bir durumdur ve ülkemizin artan jeopolitiğine uygun büyüdüğümüzü gösterir. Cirodan kâra, turist sayısından gelire, ihracatın kilogram fiyatına doğru niteliksel dönüşüm yaşıyorsak, ulaşımdan lojistik kavramına geçmek kaçınılmazdı zaten.
Bayrak taşıyan havayolumuz THY ile 278'inci varış noktası Miami'ye uçuyoruz. İnişte bizi ilk seferin seremonisi kurdele töreni bekliyor. Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı 110 ülkeye uçarak nicelikte bir yere gelindiğini söylüyor: "Ama dünyada en fazla yere uçmak, 278'inci noktaya varmak yetmez, buralarda derinleşmemiz şart."
Derinleşmek dediği, niteliğe dair adımlar ve THY bir yandan filosunu genişletip dünyada daha fazla yere uçmayı planlarken, verdiği hizmetin derinliği kadar uçtuğu noktadan etrafa yayılmak, daha kapsayıcı olmak...
Eskiden üzerinden TIR'ların geçtiği köprü coğrafyada artık Türkiye, lojistik merkezleri kuruyorsa nicelikle yetinmiyoruz demektir. Havayolunda sadece şirket sayısının ya da varış noktasının artışı değil, aynı zamanda kaliteli hizmet götürülen insan sayısının artışı demektir.
Hangi ülkenin yükselip hangisinin düşeceğini anlamak için, şehirlere bakmak kâfi aslında... Çok değil 30 yıl önce dünyadaki başlıca şehirleri gündemimize getiren, onların başka şehir ve ülkelere uçuş bağlantısı sağlıyor olmaları idi.
Dünün Atina, Frankfurt, Roma'sı bugün, açık ara İstanbul oldu ise bu Türkiye'nin küresel arenada en önemli kavşak ülke olmasındandır. Misal Amerika, Avrupa ve Uzakdoğu'yu birbirine ve Afrika'ya THY bağlıyor. Eğer Somali'ye gidilecekse, THY'den başka yol yok diyebiliriz.
Kadim ekonomilerde kervanların nereye uğradığına bakarak kentlerin ekonomik düzeyi ve ülkenin kalkınmışlığını anlardınız. Bugün bunu uçakların indiği yerlerden anlıyoruz. Etrafımızda havayolu kavşağı olacak kentler çöktü, Bağdat, Atina, Şam...
Geçen yazımda bahsettim, Üçüncü havalimanına karşı çıkan eblehlerin gözden kaçırdığı, "hâlihazırda 5 yıl geciktiğimiz" gerçeğidir. Aycı sadece İstanbul Atatürk'te 1300 uçuşa ulaşıldığını söylüyor. Bana göre bu geç kalmışlık, THY'nin marka değerini de zedeliyor, en azından gelişiminin önünü tıkıyor.
278'inci nokta Miami oldu. Peki, bunun önemi? Yarın devam edeceğim ve dünyada en fazla noktaya uçan bir havayolu şirketimizin olmasının ihracattan üretime olan etkilerini anlatacağım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.