Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MELİHA OKUR

Organize işler esnafı yuttu!

Organize perakende 40 yıldır dünyayı sallıyor! Gelişmiş, gelişmemiş her ülkede yerli yabancı AVM ve dev alışveriş zincirleri pıtrak gibi çoğalıyor. Geleneksel perakende ne yapsın? Organize işlerin sermaye yoğun hegemonyası karşısında çıkış yolu bulamıyor. Organize, esnafı kendi sahasına hapsetti, 20 yılda vurup geçti. Pazar payı yüzde 51'lere dayandı.
Birleşmiş Markalar Derneği'nin verilerine göre gıda dışı organize perakende 2012'de 75 milyar, toplamda ise 280 milyar dolar ciro yaptı. Her alanda olduğu gibi perakendede de, "sermaye gücüyle" pazarı dönüştüren organize ile geleneksel arasında denge kuramadık! Organize pazarın en hızlı büyüyen kanalı indirim mağazacılığı, 415 sektörde kayıtlı ahilik ve lonca geleneğini sürdüren 2 milyon esnafı yutuyor.
Pazar güçlüden yana gelişiyor.
Rekabet avantajını yok ediyor.

***
İşte 60'ıncı yılını kutlayan Şekerbank böyle bir dönemde, "Kapımız Esnafa Açık" dedi. Adı "Açık Platform" olan organizasyonla her ayın 15'inde tüketiciyi esnaftan alışveriş yapmaya davet ediyor. Kampanya çerçevesinde Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) ve Gümrük Bakanlığı'yla da işbirliği yaptı Şekerbank...
TESK'in "Sokakta ışıklar sönmesin!" projesiyle bütünleşen Açık Platform, tüketiciye "Mahalle bakkalınıza, kasabınıza, konfeksiyoncunuza, ayakkabıcınıza uğrayın" diyor. Bir yıl boyunca sürecek kampanya çerçevesinde banka "esnafa özel" geliştirdiği ürünleri sunacak piyasaya. Her ay birkaç farklı ilde esnafla ilgili farklı bir kampanya açıklayacak.

***
Şekerbank Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Göktan, "2007'den bu yana geliştirdiğimiz yeni iş planına bağlı olarak küçük işletmeleri destekliyoruz. Niş alanlar seçtik. Mahalle bakkalı, semt lokantacısı, berber gibi segmentler geliştirdik. 2012'de bankacılık sistemi 1,3 milyon adet esnaf ve mikro işletme kredisi kullandırdı. Bunun 400 bin adedini biz verdik. Projenin beşincisinde ortak akılı devreye soktuk" diyor.
Sosyal sorumluluk projelerinin çoğu reklam bülteni gibi... Ama bu kampanya hem sosyal medyada hem de vatandaş nezdinde çok ilgi gördü. Mikado Danışmanlık Direktörü Serra Titiz, "Doğru projeler güçlü yanlarıyla toplumdan destek bulur. Bu da projeyi sürdürülebilir yapar" diyor. Olay bu.
Son söz: Mahalle bakkalı kepenkleri indirmesin! Öyleyse 15 Mart'ta bakkaldan alışverişe...

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA