YAZARA MAİL GÖNDER Demiryolu'nda 'özel' rekabet

YAZARLAR

Hafta sonu İstanbul Fuar Merkezi'nde, dünyanın üçüncü büyük demiryolu fuarı, "Eurasia Rail-3"ü gezdim.
Açılışını Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın yaptığı fuara 25 ülkeden 286 firma katılmıştı.
Fuarı DDY Genel Müdürü Süleyman Karaman'la birlikte dolaştık. Birkaç açıdan şaşırtıcıydı. Bir kere fuara 100 aşkın yerli firmanın katılması demiryolu teknolojisinde özel sektörün de artık devrede olduğunu gösteriyor.
Karaman buraya nasıl gelindiğini şöyle anlattı:
"Türkiye'de ilk defa demiryolu ihalelerinde yüzde 51 yerli şartı koyduk. Bu nedenle ilk kez yerli bir tren seti yapıldı. Adı da Anadolu... Artık biz Demiryolcuların da bir 'Anadolu' var."
Şu anda demiryollarında 8 milyar TL'lik bir yatırımın sürdüğünü söyleyen Karaman, demiryollarında çağ atlatacak yeni bir uygulamadan söz etti:
"Tıpkı havaalanlarımızdaki gibi yeni bir uygulama başlatıyoruz. Kanun çıkacak. Demiryolları serbestleşecek. Bu özelleştirme değil serbestleşme. Yani özel sektör de demiryolu işletmeciliği yapacak. Uçak ve otobüs gibi özel sektör trenleri olacak."
Demiryolu yatırımındaki başarı, kısa sürede demiryolu fuarcılığına da yansıdı.
Türkel Fuarcılık Başkanı Korhan Yazgan, bu başarıyı şöyle yorumluyor: "Buraya dünyanın önde gelen 200'e yakın demiryolu firmasının gelmesi önemli. Üçüncü senemizde bu noktaya gelmek Türkiye'nin başarısını gösteriyor ve gurur verici..."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.