Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Dijital kültürün en hızla yayıldığı alanlardan biri de yeme-içme sektörü. Sadece lüks olanlar değil, geleneksel restoranlar da dijital dünyaya taşan şöhretin keyfini çıkarıyor

Artık girdiği restoranda TripAdvisor logosu arayan, Foursquare'de restoran önerilerine bakmazsa aç kalacağını düşünen yeni nesil 'gurme' kuşakla karşı karşıyayız. Bu siteleri kullanmayanlar bile en azından Google'da aratarak ortaya çıkan sonuca göre kararını veriyor. Bu sayede istikrarlı iş yapmayı gelenek haline getirmiş restoranların da artık fazla bir şey yapmasına gerek yok. Ağızdan ağıza iletişim formülü en çok yiyecek-içecek sektörünü etkiliyor. Nesilden nesile gösterilen özen, restoranları yeni neslin de favorisi haline getiriyor. Zamana direnmekte zorlanan yerlerin hayatlarını sürdürebilmesini dijital dünyadaki şöhret sağlıyor. Damağın hükmettiği mobil cihazlar bir anda dijital bir bellek ve algı oluşturuyor. Artık restoranlar, tıpkı Michelin yıldızı gibi sosyal paylaşım ağlarıyla dijital bellek kazanıyor.

HER DİLDE DAVET

Ağızdan ağıza iletişim internette çok etkili. İnsanlar reklam yerine bir başka kullanıcının önerisine dikkat kesiliyor. Yerel kültüre ait bir yemek ya da egzotik bir meyve bir anda küresel dijital kültürün popüler öznesi olabiliyor. Datça'nın bademi, Hemşin'in balı ve horonu gibi... Seyahat ederken paylaştığınız bir öneri daha sonra robotun önerisine dönüşüyor. Yani konum tabanlı servisler insanların genel hareketlerini çözümleyip onları anlamlı verilere dönüştürüyor. Konum bilgisini açıp açmamak kullanıcıların kendi elinde. Her uygulama aldığı izinden fazlasını vermeye hazır. Zomato, Foursquare gibi zincirler her ülkede ve farklı dilde rehberlik için hazırlık yapıyor. Bu yüzden yeni satın almalarla büyümeye çalışıyor. Çalışma modelleri de geleneksel modellerden farklı. Diğer yandan her yemekte etiketlendiğiniz insanlar, en sık yemek yediğiniz arkadaşlarınız sosyal medya üzerinden şirketlerin topladığı verilere dönüşüyor. Eğer bir yerden davet alırsanız, sık yemek yediğiniz arkadaşlar da davet ediliyor.

GÖNÜLLÜ ELÇİLER

Sosyal medyanın iki farklı yüzünün yansıması kullanıcılar için hem çekici hem de çok tehditkar oluyor. Instagram'da yemek fotoğrafları koymayı seven ve bunları dostlarıyla paylaşan yeni nesil gurmeler "Yediğim içtiğim bende kalsın" demiyor! Restoranların reklamını gönüllü elçiler yapıyor. Yani her müşteri kötü ve iyi dijital iz bırakıyor.

Pil deposunda müzik patlaması


Pil deposu cihazları çok yer kaplıyor diye düşünülse de yetenekleri arttıkça masanızda veya çantanızda bulunması avantaj haline geliyor. Onkyo X6 pil deposu olmasının yanında güçlü bir hoparlör. İç mekanda hem telefonu masanızdan yanıtlıyorsunuz, hem de müzik dinliyorsunuz. 870 gram ağırlığı güçlü ses için iyi bir tasarım ortaya çıkarıyor. Günlük çanta yerine seyahatlerde taşımak avantajlı. Maksimum sekiz cihaz bağlanıyor. 10 metre uzaklığa kadar kesintisiz ses bağlantısı sağlıyor. Ancak arada iletişimi kesecek duvar olmaması gerekiyor.

Yeni nesil gazetecilere

Fotoğraf çekmek için kamera yerine akıllı telefonları daha çok kullanıyoruz. Şimdi onlar için aksesuvar alma zamanı. Video çekerken sabit bir stand ve tripod özelliği olan iKlip Grip çok amaçlı kullanılıyor. Bluetooth kumandası, istediğiniz uzaklıktan çekim yapmanızı sağlıyor. Fotoğraf veya video çekimi için size mesafe kazandırıyor. 3.5 inç ya da 6 inç, tüm cihazların boyutuna göre ayar yapılabiliyor. Neredeyse sadece avuç içine sığan aksesuvarla canlı yayın yapmak bile mümkün.

Adrenaline göre şekil değiştiren giysi

Heyecanlı olanlar için ateşli, sakin olanlar için sade renklere bürünen elbiseler çok uzak değil. Yani duygusal ritminize göre değişen elbiseler için fazla beklemeyeceğiz. Intel ve Chromat gerçekleştirdikleri özel bir etkinlikte, kişinin vücut ısısına, adrenalin veya stres düzeylerine göre şekil değiştirerek yanıt verebilen iki giysi sergiledi. Giyen kişinin adrenalini aniden yükselirse -hızlı nefes alıp verir ve terlersesensörler giysinin hareketini ve şekil değiştirmesini sağlıyor. Elbisenin ve spor giysilerin hareketlerini sağlayan zekanın kaynağı ise küçük ama maharetli bir donanım ürünü olan Intel CurieTM Modülü. Tasarımcılar ve amatör geliştiriciler, bu donanımı yüzük, el çantası ve giysi gibi çok çeşitli giyilebilir ürünlerde kullanabiliyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER