YAZARA MAİL GÖNDER Bilek güreşinde ikinci raunt

Türkiye'nin en iyi haber sitesi

YAZARLAR / Pazar Sabah Yazarları

Giyilebilir teknoloji pazarında rekabet artıyor. IDC'nin açıkladığı 2015 üçüncü çeyrek rakamlarına göre pazara yeni giren markaların bile rekabette etkili olduğu ortaya çıkıyor. Rekabet ortamı markaların kararlarını doğrudan etkiliyor

Giyilebilir cihazlar tarafında rekabet her üç ayda bir alevleniyor. IDC'nin 2015 üçüncü çeyrek rakamlarına göre giyilebilir akıllı cihazlarda üçüncü sıraya Çinli Xiaomi yükseldi. İkinci sırada Apple ve ilk sırada bu konuda uzmanlaşan Fitbit yer alıyor. Türkiye'de 4.5G servisinin başlamasıyla giyilebilir teknolojiler konusunda önemli sıçrama olabilir. Akıllı bileklik, saat gibi giyilebilir cihazların yer aldığı pazar dünyada büyümeye devam ediyor.

HEDEF İLK BEŞ

IDC tarafından açıklanan giyilebilir cihazlar 2015 üçüncü çeyrek rakamları, pazara yeni giren markaların bile rekabette etkili olduğunu gösteriyor. Markaların bazıları henüz Türkiye'ye giriş yapmadı. Ancak rekabet markaların kararlarını doğrudan etkiliyor. En yüksek sıçramayı 3.7 milyon adet Mi Bands satışıyla yüzde 17 pazar payına sahip olan Xiaomi elde etti. Birinci sırada ise 4.7 milyon adet satışla yüzde 22 pazar payına sahip Fitbit yer alıyor. Şirket uzun süredir odaklı hareket etmenin karşılığını alıyor. Garmin spor odaklı saati ile dördüncü sırada yer alırken, Çinli XTC beşinci sırada kendisine yer buldu. Gear S2'yi pazara sunan Samsung öncelikle ilk beşe girmeye çalışacak. Ancak Güney Koreli şirket bu pazarın öncüleri arasında yer aldığından pek de hedefe uzak olduğu söylenemez. Yıl sonu satışa sunulmasının bir sebebi de hediye teknoloji ürünleri arasında yer almak. Google Android tabanla rekabete devam eden Samsung'un neler yapabileceği dikkat çekiyor. Sony, LG, HTC ve henüz Türkiye pazarına yüz vermeyen Microsoft'un neler yapacağı merak konusu.

UYGULAMA SAVAŞI

Aslında bilek güreşinde rekabetinde, uygulama yazılımları belirleyici olacak. Apple, şaşalı başlangıçtan sonra toplam 3.9 milyon adet Apple Watch satarak ikinci sıraya yerleşti. Watch OS2 yazılımının yeni versiyonu ile yerel uygulamaları hedefliyor. Apple bu konuda rakiplerinin önünde yer alıyor. Banka ve finans kurumları, sağlık, eğitim ve spor uygulamalarındaki zenginlik, rekabetin şekillenmesinde etkili olacak. Kişisel verilerin büyük önem taşıdığı uygulamalar cihazın kullanım ömründe etkili oluyor.

NE YEDİĞİNİ UNUTMA!
Akıllı giyilebilir cihazların öncelikli hedefi formumuzu korumamızı sağlayacak ölçümleri yapmak. Hareket ettiğimizde adım sayısı, kalp ritmi, kat edilen mesafe gibi pek çok değeri ölçse de ne kadar yiyip içtiğinizi henüz ölçemiyor. Ancak bu konuda çözüm geliştirmeden kullanılan cihazların başarılı olma şansı pek yok. Bir süre sonra ihtiyaç fazlası kalori yağ olarak depolanmaya devam ediyor.

BAŞUCU ŞARJ YUVASI
"Şarj ünitesine başucunda yer ayrılır mı?" demeyin. Apple Watch kullanmaya kararlıysanız, şarj ünitesinin kolay ve basit kullanılır olması sizi sürprizlerden koruyor. Spor yaptığınız ikinci günden sonra çalışma masanızda mini yastık şeklinde kullanılan şarj ünitesi spor ya da klasik tüm kayışlarla uyumlu. Hem 38 mm hem de 42 mm modellerde çalışan şarj aleti sayesinde cihaz dik ya da yan konumdayken şarj edebiliyor. Apple Watch Manyetik Şarj Kablosu ile aynı şarj yöntemine sahip. Yani Apple iPhone'u şarj ünitesinden çıkarıp saatiniz için de kullanabiliyorsunuz. Apple Watch manyetik şarj istasyonu, geceleri akıllı saatinizi koymanız için mükemmel bir yer. Saatinizi daha da kişisel hale getiren başucu modunu otomatik olarak açmak için, saatinizi yan yatırmanız yeterli oluyor. Üstelik, saatiniz şarj olmaya da başlayacaktır. Baş ucu modu, saatin düğmelerinin işleyişini bile değiştirebilir. Alarm çaldığında yan düğmeye basarsanız alarmı kapatabilir, Digital Crown'a basarak erteleyebilirsiniz. Başucu modu, saatiniz Apple Watch Manyetik Şarj Kablosu'na veya Apple Watch Manyetik Şarj Dock'una takılıyken çalışıyor.

YETENEK VEYA PİL ÖMRÜ
Giyilebilir cihaz tasarımında saat veya bilekliklerin yetenek ve pil ömrü arasında tercih yapmak gerekiyor. Bazen günlük bazen iki günde bir şarj etme lüksüne rağmen yetenekleri için bu külfete katlanacak milyonlarca insan var. Ancak önemli kriterlerin başında kullanım kolaylığı ve uygulama seçenekleri geliyor. Fitbit, Mi Bands ve Jawbone gibi akıllı bileklikler uygulama yetenekleri ve pil ömrüyle kullanıcı alışkanlıklarını etkilemeyi başarıyor. Ayrıca ürün tasarımındaki basitlik ve uygulama özellikleri kullanımın uzun süreli olmasını sağlıyor. Akıllı saatler ekran, tasarım ve yetenekler sayesinde tüketiciyi etkilemeye çalışıyor. Apple şimdiye kadar marka gücüyle bu alanda belirleyici olmaya devam ediyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.