Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Türkiye'de her dönem yerli-ithal otomobil kavgası yaşandı. 80'lerde gümrük duvarlarının inmeye başlamasıyla birlikte patlak veren bu kavganın başrol oyunculardan biri de Turgut Özal'dır. Özal Başbakanlığı döneminde, otomotivde rekabeti artırmak için bir taraftan ithal otomobillerin önünü açarken, diğer taraftan da otomotiv yatırımlarını teşvik etti. Yeni oyuncuların Türkiye pazarına girmesine destek verdi. Türkiye'deki mevcut üreticiler de bu değişim karşısında boş durmadı. Kendilerine çeki düzen verdiler. Yüz milyonlarca dolarlık yatırımlara imza attılar. Böylece Türkiye'nin dünyanın önemli otomotiv merkezlerinden birisi olmasının yolu açıldı.
Bu yıl 20'nci yaşını kutlayan Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) dergisinde eski başkanlarla yapılan söyleşiyi okuyunca aklıma o günler geldi.
OYDER'in eski başkanlarından Şahin Saygı, Turgut Özal'a ithal otomobilleri şikâyet için yaptıkları ziyareti ve başlarına gelenleri anlatmış. O dönemde yaşananları hatırlatması açısından ilginç bir anı. Saygı şöyle anlatıyor:
"Herkes feryat ediyordu o tarihte; 'İthal otomobiller çok geliyor' diyorlardı. 'Yerli otomobil sektörü gelişsin, ithal otomobillerin satıcıları OYDER içinde olmasın' deniyordu. Rahmetli Turgut Özal'dan randevu aldık ve gittik. Biz tabii, 'Sektör şöyle yapıyor, böyle güçlük çekiyor, ithal otomobiller çoğaldı. Yerli otomobillerle ilgili sıkıntılar başladı. Türkiye'de insanların kazandığı paraları yabancı işçinin cebine koyuyoruz. İthal otomobiller gelmesin' dedik.
'Ben daha açacağım önünü, daha açacağım önünü' diyerek masaya vurdu. 'Bu millete teneke otomobilleri getirip de, yıllardan beri milletin gözünü boyadı yerli otomobilciler.
Avrupa'da modeli bitmiş, en eski modellerini Türk milletine kabul ettirdiniz. Dolayısıyla ben ithal otomobillerle ilgili hiçbir şey kabul etmiyorum. Başka bir derdiniz varsa söyleyin' dedi. Biz bu konu için hazırlanmıştık. Başka bir şey söyleyemeden geldik. Dolayısıyla Türkiye bir yerlerden bugünlere geldi."
Gerçekten Türk otomotiv sektörü bugün bambaşka bir noktada. Çok yollar kat edildi. Peki ithal-yerli oto kavgası bitti mi? Hayır. Şimdi farklı boyutlarda yaşanan bir kavga var. O da bir başka yazının konusu...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER