Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Çin işi Japon işi neden Türkiye işi olmasın

Dünya ekonomisinde söz sahibi ülkelerin güçlü bir otomotiv sektörü var. Bugün ABD, Almanya, Japonya, İtalya, Fransa, Güney Kore gibi ülkeler otomotiv dünyasına yön veriyor. Sırada ise Çin var. Yaklaşık 40 yıllık bir geçmişe sahip otomotiv sektöründeki asıl atılımı 15 yıl önce başladı. BYD, Chery, Chang'an, Geely, JAC, Great Wall, Roewe gibi yeni markalar doğdu.
İsveçli Volvo'yu satın alarak tüm dikkatleri üzerine çeken Çin'in tek özel otomotiv firması Geely, ilk otomobilini 14 yıl önce üretti.
Akrabalarından aldığı 300 bin dolar borçla BYD'yi kuran 5.1 milyar dolarlık servete ulaşıp, 'en zengin Çinli' konumuna yükselen Wang Chuan Fu ise otomobil üretimine 2005'te başladı.
Yani Çin henüz otomotivde emekleme dönemini yaşıyor. Ama gelişme hızıyla şaşırtıyor. 1990'ların başında yaklaşık 1 milyon olan üretim 2000'lerde 2 milyonu aştı. 2002 ile 2007 arasında ülkedeki otomotiv üretimi yılda en az 1 milyon civarında artarak 2009 yılından sonra 13 milyon adetle dünyanın en büyük otomotiv üreticileri ABD ve Japonya'nın önüne geçti.
Dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olan Çin, son yıllarda yaptığı yatırımlarla otomotiv dünyasının merkezine oturdu. Daha önce Japonya, sonrasında ise Güney Kore bunu gerçekleştirmişti.
Türkiye bugün dünya otomotivinde önemli oyunculardan biri. Ama bu yeterli değil. Türkiye'nin otomotivde oyuncu değil, oyuna karar verenlerden olmalı. Neden Japonya'nın Güney Kore'nin yaptığını yapamayalım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA