Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Hibrit oto cari açığı artırmaz azaltır

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Toyota Adapazarı fabrikasını ziyareti sırasında, hibrit otomobillerin Özel Tüketim Vergisi'nde indirim yapılabileceği sinyalini verdi. Ancak Bakan Ergün, hibrit otolara vergi düzenlemesi yapılabilmesi için, Türkiye'de üretilmesi şartı getirmiş. Türkiye'nin cari açıkla mücadele ettiğini, hibrit araçların vergisi indirilirse, ithal kapısının açılacağını sözlerine eklemiş.
Bakan'ın üretim çağrısını yerinde buluyorum. Ama, bir düşüncesine katılmıyorum. Hibrit araçlara teşvik için, yerli üretimi beklemenin anlamı yok.
Cari açığın en önemli nedeni petrol ithalatı.
İthalatın 25 milyar doları ulaşımda kullanılıyor. Hibrit araçlar, diğer araçlara göre daha az yakıt tüketiyor. Zaten bu yüzden birçok ülke petrol faturasını azaltmak için bu araçları teşvik ediyor. Yapılan bir araştırmaya göre, yalnızca İstanbul trafiğinde 10 bin hibrit araç olsa yılda 36.5 milyon TL yakıt tasarrufu sağlanıyor.
İthal hibrit araçların satışı, cari açığı azdırır düşüncesi doğru değil. Yakıt canavarı hurda otoları yoldan çekerek, hibrit gibi az yakan araçları teşvik ederek, Türkiye'nin petrol faturasını kısa sürede düşürmek mümkün.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA