YAZARA MAİL GÖNDER Küçük otoda dev rekabet

YAZARLAR

Yoğun rekabetin yaşandığı küçük otomobil segmentinde yılda yaklaşık 120 binlik satış yapılıyor. Küçük otoların pazar payı yüzde 20'ye ulaştı. Rekabet, 2015'te yeni modellerle daha da artacak

Türkiye'de B segmenti otomobiller pazarda yüzde 20 paya sahip. Kıran kırana bir rekabetin yaşandığı küçük segmentte yaklaşık 120 bin adet araç satılıyor. 2015'te küçük sınıftaki rekabetin yeni modellerle daha da artması bekleniyor. Opel, yenilenen Corsa'yı şubatta, Skoda ise yeni Fabia'yı martta satışa sunacak.

OPEL'İN KİLİT OYUNCUSU


Yeni Corsa'nın 2015 satış hedefinin 14-15 bin adet olduğunu söyleyen Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, Opel'in satış stratejisinin kilit oyuncusu Corsa ile binek araç pazarının en önemli oyuncuları içerisinde yer aldıklarını kaydetti. Corsa'nın markanın küçük sınıftaki ilk otomobili olduğunu hatırlatan Keklik, "Beşinci neslinin iç ve dış tasarımında küçük sınıf için benzersiz özellikler sunuyor. Beşinci nesil Corsa Kompakt boyutlarda verimli alan kullanımıyla her zaman büyük beğeni topladı. Sahip olduğu yeni nesil motoru, yeni konfor seviyesi ve bilgi-eğlence sistemleri ile başarısını sürdürecek" şeklinde konuştu.

İDDİASINI ARTIRDI

B sınıfında rekabetin yoğun olduğunu söyleyen Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, yeni nesil Fabia ile her bakımdan daha iddialı olduklarını vurguladı. Fabia'nın, markanın satış adetleri ve pazar payını artırma hedeflerinde büyük rol oynayacağını söyledi. Fabia'nın geçmişte Skoda markasının toplam satışları içinde yüzde 20 ve üzerinde pazar payına sahip olduğunu hatırlatan Senyücel, "Ancak giderek artan rekabet ve artan fiyatları nedeniyle bu oran düştü. Bu düşüşü Octavia ve diğer modellerle kapattık. Yeni Fabia'nın toplam satışlarımızdan yüzde 15 ile 22 arasında pay alacağını düşünüyoruz. Yaklaşık 3 bin ve üzerinde Fabia satarak, küçük otomobil pazarından yüzde 3 pay almayı hedefliyoruz" dedi.

YENİ SKODA FABİA'NIN AĞIRLIĞI SADECE 980 KG

Üçüncü nesil Fabia, önceki jenerasyondan 90 mm daha geniş ve 31 mm daha alçak. Daha fazla teknoloji ve donanıma sahip olmasına rağmen, yeni Fabia'nın ağırlığı da ortalama 65 kg azaltıldı. Böylelikle 1.0 lt MPI üç silindirli motorlu versiyonu sadece 980 kg. Dört benzinli ve üç farklı dizel motor seçeneğine sahip Fabia, EU6 emisyon standartlarını karşılıyor. Fabia'da1.0 MPI (60 bg ve 75 bg), 1.2 lt TSI (90 bg ve 110 bg) benzinli motor seçenekleri dikkat çekiyor. Dizel motorların güçleri ise 75 ile 105 bg arasında değişiyor. 1.2 TSI 110 bg benzinli ve 1.4 TDI 90 bg dizel motorda DSG tercih edilebiliyor.

OPEL CORSA 200 BİN ADET SATTI

Türkiye 'de satışa sunulduğu 1994'ten bu yana 200 bin adet satan Opel Corsa yenilendi. Beşinci nesil Corsa, 1.0 litrelik motoru, bilgi eğlence sistemi, yenilenen iç ve dış tasarımı ile dikkat çekiyor. Corsa'da yeni nesil 1.0 litrelik motorun yanında 1.2 ve 1.4 litre benzinli motor ve 1.3 CDTi dizel motor seçenekleri var. Dört farklı donanım seviyesi Essentia, Enjoy, Color Edition ve Sport ile Türkiye pazarında olacak. 1.2 TSI 110 bg benzinli ve 1.4 TDI 90 bg dizel motor seçeneklerinde DSG tercih edilebiliyor.

VOLVO PAZARDAN HIZLI BÜYÜDÜ

Yılın 9 ayında binek otomobil satışları yüzde 18.9 gerileyerek 366 bin 798 adete indi. Pazarın aksine premium segment otomobil satışları yüzde 9 arttı. 2013'te 40 bin 218 adet olan Premium oto satışları 43 bin 831 adete yükseldi. Premium segmentin önemli oyuncusu Volvo'nun satışları ise 9 ayda pazarın üstünde arttı. Volvo'nun satışları yüzde 15.3 artışla 3 bin 801 adete çıktı. Markanın payı da yüzde 8.7'e yükseldi. Toplam pazar daralırken, Volvo'nun yılı yüzde 20 artışla kapatacağını söyleyen Volvo Car Türkiye Pazarlama Direktörü Ebru Ekşi Akınoğlu, yıl sonunda 6 bin adet satış hedeflediklerini kaydetti. Kampanyaların markanın büyümesinde etkili olduğunu anlatan Akınoğlu, "Kampanyaya eylülde başladık. Yıl sonuna kadar devam edeceğiz. Türk Lirası fiyat stratejimizin de desteği ile yılı yüzde 20 artışla kapatmayı hedefliyoruz" dedi.

SEAT'IN RENKLERİ BARSELONA'DAN

Otomobil alımı kararını etkileyen faktörler arasında aracın rengi de belirleyici bir unsur olarak öne çıkıyor. Seat, mevcut renklerden seçim yapmak yerine, yeni bir renk yaratabilmek amacıyla çalışmalar yapıyor. Renk yaratmak amacıyla, moda ve sanat konusunda dünyanın önemli yayınlarını takip eden Seat, mevcut trendlerde yer alan tüm imajları değerlendiriyor. Kozmopolit bir yapıya sahip olan Barselona'dan da modellerinin renkleri için ilham alıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.