YAZARA MAİL GÖNDER Dünyaya teknoloji satıyoruz

YAZARLAR

Dünyanın sayılı otomotiv ihracatçısı ülkelerinden biri olan Türkiye, artık teknoloji de ihraç ediyor. Çin'e Cargo kamyon üretimi için lisans satan , 'un Everest, Mondeo ve Edge modelleri için motor geliştirip, para kazanıyor

Türkiye, otomotivde önemli ihracatçı ülkelerden biri. Otomotiv ana ve yan sanayinin gerçekleştirdiği ihracat 2014'te 22 milyar dolara yükseldi. Türkiye'de üretilen araçlar dünyanın dört bir yanında dolaşıyor. Artık Türkiye sadece motorlu taşıt ve yedek parça ihracatı yapmıyor. Son yıllarda teşvik edilen Ar-Ge merkezleriyle teknoloji de ihraç ediyor. Toplam 68 milyon TL yatırımla Sancaktepe'deki yeni Ar-Ge merkezini açan 'ın son 5 yılda yaptığı teknoloji ihracatı 300 milyon dolara çıktı. Cargo kamyonun üretimi için Çin'e lisans veren Otosan, Ford Everest, Mondeo ve Edge modelleri için dizel motor geliştiriyor. Teknoloji ihracatından para kazanıyor.

AR-GE'YE 1.2 MİLYAR TL
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, sadece teknoloji üretmediklerini aynı zamanda teknoloji ihraç ederek, Türkiye otomotiv sektörünün Ar-Ge'sine öncülük ettiklerini anlattı. 2010-2014 arasında, toplam 1.22 milyar TL Ar-Ge harcaması yaptıklarını söylen Yenigün, Ford Otosan münhasır fikri hakları yetkinliği ile global olarak know-how ve lisans anlaşmaları yapan bir kurum mertebesine yükseldi' dedi. Üretimde olduğu gibi tasarım ve teknolojide de Ford dünyasındaki araçlara imza attıklarını söyleyen Yenigün, Ford'un Global Cargo projesini Ford Otosan'a emanet ettiğini, bunun yanı sıra hafif ticari araç tasarım ve mühendislik merkezi olduklarını sözlerine ekledi. Yenigün, şöyle konuştu: "Global Ford içinde ayrıca dizel motorların tasarım ve mühendislik merkeziyiz. Motor yazılım ve kalibrasyon dahil sıfırdan motor geliştirme, platform geliştirme, iç ve dış tasarım aşamalarıyla motor, iç ve dış tasarım dahil tüm bir aracı tasarlayabilen tek Türk otomotiv şirketiyiz."

PERSONEL SAYISI 7 KAT ARTTI
Sancaktepe ve Gölcük Ar-Ge merkezleri İnönü yerleşkesinde bin 350 kişiyi istihdam ettiklerini söyleyen Yenigün, 2002'den 2014'e Ar-Ge personel sayısının 7 kat arttığını ifade etti. Yenigün, 2015 sonuna kadar çalışan sayısının bin 450'ye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.

MOTOR İSYAN ETTİRDİ
"Neden motor geliştirmiyorsunuz?" şeklinde sorularla karşılaştıklarını söyleyen Haydar Yenigün, yaptıklarını anlatamamaktan şikayet etti. Türkiye'nin ilk dizel motoru ERK'İ 1986'da geliştirdiklerini söyleyen Yenigün, "Bugün Global Ford'un dizel motorlarının tasarlanması ve geliştirilmesinden sorumluyuz. Avusturalya'da üretilen Everest ile Mondeo ve Edge modellerinden bizim geliştirdiğimiz dizel motorlar kullanılıyor" dedi.

AR-GE MERKEZLERİNİN 3'TE 1'İ OTOMOTİVDE
Bugün itibariyle Türkiye'de bulunan 176 Ar-Ge merkezinin, 3'te 1'i otomotiv sanayinde. Otomotiv ana ve yan sanayi firmalarının kurduğu 57 Ar-Ge merkezinde 4 bine yakın kişi çalışıyor. Otomotiv sanayi 1 milyar TL'nin üzerinde Ar-Ge harcaması yapıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.