YAZARA MAİL GÖNDER Bu sefer 'Çek' git

YAZARLAR

10 yıl önce 1.2 milyar euroluk dev yatırımı Çek Cumhuriyeti'ne kaptıran Türkiye, şimdi de B-crossover segmentindeki yeni aracın üretimi için rekabet ediyor. İkinci rauntta Türkiye önde

Türkiye ile Çek Cumhuriyeti, otomotiv devi Hyundai yatırımı için bir kez daha karşı karşıya geldi. Bu kez Güney Koreli markanın Avrupa'da büyüme hedeflerini gerçekleşmesinde önemli rol oynaması beklenen B Crossover araç üretimi için yarışıyorlar. 1.2 milyar euroluk dev yatırımı 10 yıl önce Çek Cumhuriyeti'ne kaptıran Hyundai Assan, bu sefer işi sıkı tutuyor. i20 modeliyle rüşdünü ispat eden Hyundai Assan, B Crossover'la birlikte toplam 3 yeni proje ile Güney Kore'ye baskı yapıyor. Yeni projelerle kararı lehine çevirmeyi planlıyor.

ÜÇ PROJE ÜZERİNDE ÇALIŞIYOR
Yeni Tucson'un Frankfurt'taki toplantısında soruları yanıtlayan Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, sadece B crossover değil, C sedan ve MCV (Orta Ticari Araç) olmak üzere üç yeni modelin üretimi için çalıştıklarını söyledi. Güney Kore'nin yurtiçi ve yurtdışı talep, üretim adetleri gibi birçok faktörü değerlendirip, modele karar vereceğini ifade eden Göker, avantajlı olduklarını kaydetti.

YENİ FABRİKA GEREKİYOR

Göker, "Yeni modeller için yeni fabrika gerekiyor. Bu konuda bir karar var mı?" sorusuna "Şu an 215 bin adetlik kapasite tam dolu. Ürettiğimiz iki modele de Avrupa'dan yoğun talep var. Dolayısıyla üretilecek yeni modeller için yeni fabrika gerekiyor" şeklinde cevap verdi. 2006'da teşvikler nedeniyle Türkiye yerine Çek Cumhuriyeti'ni seçen Hyundai, Nosovice fabrikasında i30, Tucson (ix35) ve ix20 modellerini üretiyor. Fabrikanın yıllık kapasitesi 300 bin adet. Hyundai'nin İzmit fabrikasının yıllık kapasitesi ise 1 milyar TL'lik yatırımla 100 bin adetten 215 bin adede çıkarıldı. Markanın küçük otomobil üssü haline gilen İzmit'te i10 ve i20 modelleri üretiliyor.

YENİ TUCSON EYLÜLDE GELİYOR
Hyundai Tucson'la SUV segmentinde etkili olmayı hedefliyor. İstanbul Auto Show 2015'te tanıtılan Tucson, eylülde satışa sunulacak. Önder Göker, "Bizim için en dikkat çeken motorumuz turbo beslemeli 1.6 litrelik ünite. 177 bg maksimum güç üreten bu motor 4 tekerlekten çekişli ve 7 ileri DCT şanzımanlı olacak. Hem yüksek performansı hem de düşük yakıt tüketimini bir arada sunacak" dedi.

100 OTOMOBİLDEN 88'İ İHRAÇ EDİLDİ
Güney Koreli markanın küçük otomobil üssü Hyundai Assan her 100 otomobilden 88'ini ihraç ediyor. Hyundai Assan, ilk 6 ayda 113 bin adet otomobil üretip, 100 binini ihraç etti. 2014'te 32 olan ihracat pazarı, 2015'te 40'ın üstüne çıktı. Yeni Zelanda'ya ihracata başladıklarını söyleyen Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, "Ancak ihracatın yüzde 93 gibi büyük bölümü AB ülkelerine gerçekleşiyor. En fazla ihracat yaptığımız ülkeler ise İngiltere, Almanya ve İtalya" dedi.

İ20'NİN EN BÜYÜK PAZARI TÜRKİYE
İzmitli i20'nin Avrupa'daki talebe rağmen en büyük pazarı Türkiye oldu. İlk 6 ayda Türkiye'de 11 bin 92 adet i20 satıldı. En büyük ihraç pazarı İngiltere'de 8 bin 675 adet i20, Almanya'da 7 bin 531, İtalya'da ise 6 bin 84 i20 satışı gerçekleşti. Türkiye'de ilk 6 ayda i20, 152 farkla B segmentinde en fazla satılan ikinci model oldu. Segment payı ise yüzde 18.4'e çıktı.

'EN İYİNİN EN İYİSİ' MX-5
Mazda yeni MX-5, 'Red Dot' 'En İyinin En İyisi' ödülünü kazandı. Bu yılın Red Dot Ödülü: Ürün Tasarım Yarışması'na katılanların sadece yüzde 1.6'sı bu onura erişebildi. "En İyinin En İyisi" ödülü, birçok sektör arasında özellikle çığır açan tasarımlara veriliyor. 38 uzmandan oluşan Red Dot jürisi başvuruları tasarım yeniliği derecesinden işlevsellik, ergonomi ve ekolojik uyuma kadar uzanan kriterler çerçevesinde değerlendirdi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.