YAZARA MAİL GÖNDER Açık ara fark attı

YAZARLAR

Türkiye, Skoda'nın en hızlı büyüdüğü ülke oldu. Markanın satışları yüzde 52 gibi yüksek bir oranda arttı. Bu rekor satış, Türkiye'yi Skoda'nın küresel pazarları sıralamasında 19'unculuktan 7'nciliğe yükseltti

Türkiye, 2015'te Skoda'nın dünyada en hızlı büyüdüğü ülke oldu. Skoda'nın satışları yüzde 52 gibi yüksek bir oranda artarak, 22 bin 107 adete çıktı. Çek markanın Türkiye'den sonra en hızlı büyüdüğü ülke yüzde 30.7 ile Portekiz olurken, diğer ülkelerdeki büyüme bu rakamların çok altında kaldı. Böylece Türkiye, 2015'teki performansıyla büyüme hızında dünyaya açık ara fark attı. Ayrıca 2015'teki rekor satış Türkiye'yi, markanın küresel pazarları sıralamasında 7'nci sıraya yükseltti.

PAZARIN İKİ KATI BÜYÜDÜ
Skoda'nın en çok satıldığı ülkeler arasında Çin, 281 bin 700 adetle ilk sırayı alırken, Almanya 158 bin 700 adetle ikinci sırada bulunuyor. Üçüncü Rusya, dördüncü İngiltere, beşinci ise markanın anavatanı Çek Cumhuriyeti oldu. Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, 2015'te binek otomobil pazarı yüzde 23 büyürken, Skoda olarak bunun iki katı kadar, yüzde 52 büyüdüklerini söyledi. Bu sayede, Skoda'nın 30 yıl içerisinde en yüksek binek araç satış adedine ulaştıklarını kaydeden Senyücel, pazar paylarının ise yüzde 3.05'e çıktığını ifade etti.

YÜZDE 10-20 ARASI BÜYÜRÜZ
Senyücel, şöyle devam etti: "5 bin adedin üzerinde satış yapan markalar arasında en fazla büyümeyi kaydettik ve Türkiye'de en çok büyüme gösteren marka olduk. 2016'da hedefimiz daralan pazara rağmen kesintisiz büyümek. Markamız adına yüzde 10-20 arasında büyüme öngörümüz var." Skoda'nın Türkiye'deki başarısının sadece bu pazarla sınırlı kalmadığını da belirten Senyücel, aynı zamanda markanın küresel pazarları arasında 19'uncu sıradan 7'nciliğe yükseldiğini ifade etti.

FİLODA 11'İNCİ MARKA OLDU
Türkiye'de Skoda'nın büyümesinde en etkin faktörlerden birinin yenilenen ürün gamı olduğunu vurgulayan Tolga Senyücel, filo satışlarındaki hızlı ilerlemelerinin de dikkat çekici olduğunu dile getirdi. Senyücel, şöyle konuştu: "Filo satışlarında 2 bin adetten 5 bin adetlere geldik. Yani yüzde 100'ün üzerinde bir büyüme performansı sergiledik. Skoda, geçen yıl filo sektörünün en çok tercih edilen 11'inci markası oldu."

Son 6 yılda 2010 da dahil yüzde 250'lik bir büyüme kaydettiklerini söyleyen Senyücel, "2010'da 6 bin adet satarken şu anda 22 binlere geldik. Bizim koyduğumuz hedefler tam da buydu" şeklinde konuştu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.