Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

78 ülkeyi solladı

Türkiye, Japon otomotiv devi Nissan’ın stratejik ülkesi oldu. Son iki yılda satışları 20 bin adetlerden 32 bin adetlere çıkan Türkiye, 84 ülke arasında beşinci sırada yer aldı

?2016'da 5.4 milyon adetle global satış rekoru kıran Japon otomotiv devi Nissan, 2017'nin ilk yarısında da büyümeye devam etti. İlk altı ayda 2.8 milyon adet satış gerçekleştiren marka pazar payını da yüzde 5.6 artırdı.
Markanın bu performansında Türkiye'nin de büyük payı var. İki yıl önce 84 ülkeden oluşan Afrika, Ortadoğu ve Hindistan Bölgesi'nde 12'nci sırada bulunan Türkiye, bu yıl ilk beşe girmeyi başardı.

2023 HEDEFİ 60 BİN
Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, Türkiye'nin son iki yılda 20 bin adetli satış rakamlarından 32 binlere ulaştığını söyledi. En çok satış yaptıkları Hindistan, Suudi Arabistan, Güney Afrika ve Dubai gibi ülkelerden sonra Türkiye'nin geldiğini ifade eden Özkök, "Nissan Başkanı bizi diğer ülkelere örnek gösteriyor" dedi.
Türkiye'de Nissan ürün gamının pazarın yüzde 25'lik kesime hitap ettiğini anlatan Özkök, B ve C sedan modellerinin eksikliğini hissettiklerini kaydetti. Buna rağmen son iki yılda satış rekoru kırdıklarının altını çizen Özkök, yılın ilk sekiz ayında pazar yüzde 2 daralırken, Nissan'ın yüzde 9 büyüdüğüne dikkat çekti. Özkök, 2017 hedeflerini ise tüm zamanların en yüksek satış rakamına ulaşmak olduğunu kaydetti.
Nissan Türkiye'nin hedefleri hakkında da bilgi veren Özkök, "Hedefimiz 2020'de 45 bin adet, 2023'te de 60 bin adetlik satışa ulaşmak. B ve C sedan model eksikliğimiz tamamlanınca bu rakamlara rahat ulaşırız" dedi.

UZUN MENZİLLİ LEAF'İ GETİRECEK
Elektrikli Leaf'in yeni nesli için düzenlenen lansmanda konuşan Özkök, Leaf'in markanın teknolojide ne kadar ilerlediğini gösterdiğini söyledi. Leaf'in bir önceki nesle göre yüzde 40 daha fazla menzile sahip olduğunu, tek şarj ile 378 kilometre mesafe kat edebildiğini anlatan Özkök, Türkiye'ye 2018'de çıkacak 500 km'den daha uzun menzilli versiyonunu getireceklerini ifade etti.

GELECEĞİN TEKNOLOJİSİ YOLLARDA
PROPILOT: 30 km/s ile 100 km/s hızlar arasında sürücünün yerine kontrolü ele alıyor. Sistem, aracın şeridinde kalmasını, önündeki otomobille mesafenin korunmasını, gaz ayarını sağlıyor. Sürücü bir hata yaparsa devreye giriyor, aracın güvenli şeride geçirip yoluna devam etmesine imkan tanıyor.
e-Pedal: Nissan'ın otomotiv dünyasına kattığı yeniliklerden biri. e-Pedal sistemi, gaza basan sürücü ayağını çektiği andan itibaren yol şartları ve önündeki otomobile göre aracı frenliyor. En önemlisi saliselerle ölçülen hesaplarla pedala basma hareketlerinden şoförün yorgun olup olmadığını anlıyor. Ya hızı yavaşlatıyor ya da aracı tamamen durduruyor.
ProPILOT Park: 12 ultra hassas sensör sayesinde tek bir tuşla park ettiriyor. Leaf, sürücünün gaza, frene ve direksiyona dokunmasına gerek kalmadan kendi kendine park edebiliyor.

ELEKTRİKLİ LEAF DÜNYADA 283 BİN SATTI
Elektrikli otomobil pazarının bir numaralı markası Nissan, 2010'dan bu yana 283 bin adet satan Leaf modelini yeniledi. Nissan, yeni Leaf'e otonom sürüş özelliğini de ekledi. Yeni Leaf Japonya'nın başkenti Tokyo'da bine yakın basın mensubunun katıldığı lansmanda tanıtıldı. Nissan Başkanı ve CEO'su Hiroto Saikawa, sıfır emisyonlu Leaf'in markanın geleceğini yansıttığını belirterek, "Yeni stratejimiz Nissan Akıllı Teknolojiler olacak. Leaf de bunun ilk örneği. Uzatılmış menzil, ProPILOT otonom sürüş teknolojisi, e-Pedal, ProPILOT Park, Nissan'ın bu alanda devrim yapmasını sağlayacak" dedi.

2030'DA ELEKTRİKLİ OTONUN PAYI YÜZDE 25
Renault-Nissan İttifakı'nın CEO'su Carlos Ghosn, 2015'te dünya otomotiv pazarında sadece yüzde 1 olan elektrikli araçların payının 2030'da yüzde 25'e çıkacağını öngördü. Ghosn'a göre, sürücüsüz gidebilen otomobilerin payı 2030'da yüzde 15 gibi yüksek bir rakama çıkacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA