YAZARA MAİL GÖNDER Cihaz değil servis zamanı!

YAZARLAR

Geçen yıl yaklaşık 11 milyon telefon satıldı. 2015'te küçülme korkusu yaşayan firmalar servis kozunu kullanıyor. 5 yıllık garanti, 60 dakika servis, randevu ve yerinde hizmet rekabeti başladı

GfK TEMAX rakamlarına göre akıllı telefon ve tablet satışları 2014'ün son çeyreğinde yüzde 28 büyüdü. Yıl genelinde ise toplam telefon satışı 10.8 milyon adetle 11 milyon sınırına dayandı. Dizüstü ve masaüstü bilgisayar tarafında adetsel olarak yüzde 9 varan küçülmeler yaşandı. Doygunluğa ulaşan tablet ve daralan akıllı telefon satışları firmaların bu yıl servis hizmetlerini öne çıkarmasına neden oldu. Ancak Türk tüketicide hâlâ servis bilinci çok yüksek değil. Tüketiciler akıllı telefon alırken servisi pek düşünmüyor. Bir arıza olduğunda web sitesi veya telefonla bilgi almak yerine doğrudan ürünü aldığı mağazaya gidiyor. Çoğunlukla da arzu ettiği desteği bulamıyor.

İLK ADIM TOSHIBA'DAN
Teknoloji firmaları da satışlarını artırmak için otomobil firmalarının kampanyalarına benzer servis sürelerini ilk kez gündemlerine aldı. Bu konudaki en dikkat çeken adımı ise mart sonuna kadar 5 yıllık servis vaat eden Toshiba attı. Geçtiğimiz yıl General Mobile'ın merkezde sunduğu 60 dakikada servis kampanyasına bu yıl Samsung da belli noktalarda başladı. Apple, tüm dünyada uyguladığı randevulu servisi mağazalarında öne çıkarırken, internet sitesinde detaylı bilgiler sunuyor. 2014'te cihaz satışları artan telekom operatörleri servis tarafında da hazırlık peşinde. Halen 3 mobil operatör farklı sigorta ve servis modellerini deniyor.

EKRAN, HAFIZA VE PERFORMANS ÖNEMLİ
GfK TEMAX araştırmasına göre 2014'ün son çeyreğinde yüzde 32 büyüyen akıllı telefon ve tabletlerden oluşan tüketici ürünleri pazarı yıl toplamında 13.64 milyar TL'ye ulaştı. Satılan telefonlardaki detaylar tüketicinin önce ekrana sonra performans, hafıza ve tasarıma göre karar verdiğini gösteriyor. Sıralama tüketiciye göre değişse bile, sektörün yüzde 98'ini oluşturan ana ürün grubu akıllı telefonlarda yılın geneline hakim olan trendler son çeyrekte de devam etti. Toplamda 10.8 milyona ulaşan pazarda daha üst segment ürünlerin satışlarının pastadan aldıkları paylar da arttı.

OSCAR'DA KUŞLAR FISILDAYACAK
Bugün düzenlenecek Oscar töreninin sonuçlarını Twitter'dan takip etmek mümkün. En çok etiketlenen filmler oyuncular takip altında olacak. Twitter, Oscar törenleri öncesinde kullanıcılar için ilginç istatistikler yayınladı. Bu sonuçlar, adaylıklar açıklandığından bu yana adayların tartışıldığı ve Oscar'la ilgili terimlerin geçtiği Tweet'leri temel alıyor. "Keskin Nişancı" (American Sniper) adaylar arasında en çok konuşulan film, fakat Oscar ödülleri konseptinde insanların en fazla konuştuğu filmi ele aldığımızda ulaşılan sonuç "Selma" oldu.

TWITTER TÜYOLARI

Oscar ödül gecesinde her yıl olduğu gibi bu yıl da Twitter'da kimileri "kırmızı halı"da ünlülerin ne giydiğini eleştirip konuşurken, kimileri ise kırmızı halının sabırsızlıkla sona ermesini ve en sevdiği film ya da oyuncunun Oscar heykelciğini kaldırmasını bekleyecek.

EKRAN BÜYÜDÜ GELİR ARTTI

Akıllı telefonların yüzde 52'si 4.5 inç üzeri ekrana sahip olurken, akıllı telefon ile tabletler arasında yer alan 5.5 inç üzeri olanların payı yüzde 8'e ulaştı. Öte yandan satılan akıllı telefonların yüzde 56'sı ise 16 GB ve üstü dahili hafızaya sahip. 2014 yılının son çeyreğinde yüzde 35'e varan 4G özellikli akıllı telefon payının daha da artması bekleniyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.