YAZARA MAİL GÖNDER Vestel ToshIba ile Avrupa’da hızlanacak

YAZARLAR

Vestel, Toshiba’nın Avrupa marka kullanım hakkını 5 yıllığına aldı. Şirket, katma değeri yüksek TV’lerde Toshiba ile Avrupa’da yüzde 5 pazar payı hedefliyor

Vestel, Berlin'de düzenlenen IFA Fuarı'nda Toshiba markasının kullanım hakkını 5 yıllığına aldığını açıkladı. Anlaşmanın ilk adımı olarak Toshiba stantı IFA'da Vestel tarafından temsil ediliyor. Yaklaşık 20 yıldır Japon markalarıyla çalıştıklarını belirten Vestel İcra Kurulu Başkanı (CEO) Turan Erdoğan, "Özellikle televizyonda katma değerli ürünleri Toshiba markasıyla Avrupa'ya taşıyacağız. Daha önce beyaz eşyada Sharp markasının kullanım hakkını almıştık" dedi. Japon firmalarının uzun süre Vestel'le üretim konusunda işbirliği yaptığını belirten Erdoğan, "Vestel'e marka kullanım hakkını verirken tereddüt etmediler. Avrupa'da yaklaşık 1.5-2 milyon yüksek standartlara sahip televizyonu, Toshiba markasıyla piyasaya süreceğiz" diye konuştu.

PAZAR PAYINI ARTIRACAK
2-3 ay içinde gerekli adımları atıp ilk olarak İngiltere'de satışa başlayacaklarını açıklayan Erdoğan, sözlerine şöyle devam etti: "Toshiba ile uzun yıllardır süren işbirliğimizi geliştirmekten gurur duyuyoruz. Toshiba'nın mükemmel marka ve teknoloji mirası ile Vestel'in altyapısı, destek ağı ve güçlü perakende ilişkileri birleşince ortaya doğal bir uyum çıkıyor. Yüksek kaliteye sahip Toshiba ürünleri dünya çapında çok büyük bir üne sahip. Dolayısıyla bu ürünleri premier TV markası olarak Avrupa'da sunmak bizim için önemli bir fırsat." Erdoğan, hedeflerinin Toshiba'nın pazar payını yüzde 5'in üzerine çıkarmak olduğunu söyledi. Vestel'in Avrupa'daki pazar payı ise yüzde 20.

BEKO MARKASI ABD İÇİN HAZIR
Arçelik global marka olma hedefi kapsamında Amerika ve Asya Pasifik'teki büyümesini hızlandırmak için düğmeye bastı. Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, pazarına 5 yıl önce Blomberg markasıyla girdiklerini, şimdi de Beko ile giriş yaptıklarını söyledi. ABD'nin çok farklı bir pazar olduğunu belirten Bulgurlu, "İnovasyona yaptığımız yatırımla burada büyük fark yaratacağız. Şu anda ABD'deki ürünleri Türkiye'de üretiyoruz. Ama ürün satışı artınca ABD'de ya fabrika kuracağız ya da şirket satın alacağız" dedi. IFA Fuarı öncesinde basın toplantısı düzenleyen Bulgurlu, Arçelik'in 7 ülkede 18 bin çalışanının bulunduğunu kaydederek, 130 ülkede 30 markayla faaliyet gösteren küresel bir marka olduklarının altını çizdi.

YENİ OFİSLER KURDU
Bulgurlu, Beko'nun Avrupa'da solo beyaz eşya pazarında lider konumunda olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu: "Avrupa'daki güçlü konumumuzu korurken, Asya Pasifik ve ABD gibi yeni pazarlara giriş yapıyoruz. Asya Pasifik'te iddialı hedeflerimiz var. İpek Yolu'nu Beko Yolu'na dönüştürmeyi amaçlıyoruz." ABD'de büyümeyi sürdürmek için Şikago'da bir ofis kurduklarını ve Manhattan'da Beko ürünlerinin görüleceğini kaydeden Bulgurlu, Boston ve Cambridge'te de Ar-Ge merkezi kurduklarını açıkladı.

BARCELONA RENKLERİNDE BUZDOLABI
Beko 'nın efsanevi oyuncusu Eric Abidal'in de katıldığı sunumda, kulübün renklerini taşıyan yeni buzdolabını tanıttı. Beko, FC Barcelona'ya 2014'te başlayan sponsorluk anlaşmasını ileriye taşıdı. Beko ve FC Barcelona global birlikteliklerini, ortak markalı yeni buzdolabı ile taçlandırdı. Arçelik Türkiye'den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer'in verdiği bilgilere göre buzdolabı, beyaz eşyada ilk kulüp ürünü.

AKILLI TELEFONDA İHRACAT AĞINI HIZLA GENİŞLETİYORUZ
Turan Erdoğan, 'ün ihracat ağının genişlediğine de dikkat çekti. Türkmenistan, Ürdün, Lübnan, Kıbrıs, Irak, Gürcistan gibi ülkelere ihracatın başladığını belirten Erdoğan, "İngiltere, Avusturya ve Arnavutluk'tan ise ilk siparişi aldık. Vestel Venus 4'ü de gelecek yıl Mobil Dünya Kongresi'nde açıklayacağız" dedi.

SANAL GERÇEKLİĞE VENUS GÖZLÜĞÜ
VESTEL, fuarda ilk kez sanal gerçeklik (VR) gözlüğü Venus VR'ı tanıttı. Stantta kurulan platformlarda katılımcılar Venus VR gözlükle yüksek bir binadan atlayıp, yıkılan bir köprünün üzerinden koşarak geçti. Turan Erdoğan, gözlüklerin 99 liradan satılacağını açıkladı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.