YAZARA MAİL GÖNDER Geleceğin işini kurma zamanı

YAZARLAR

Algoritma içeren, veri toplayıp sorgulayabilen, insansız hava araçları ve otomobil projeleri yapan, sanal gerçeklik projelerinde çalışan girimcileri melek yatırım fonları, kuluçka merkezleri destekliyor

Yeni girimler, yeni teknolojiler, yeni mesleklerin doğumuna neden oluyor. Daha 5 - 6 yıl önce ortada olmayan Instagram, Uber, Snapchat gibi şirketler bugün küresel operasyonlar için tüm dünyada yetenekli insanları topluyorlar. Yeni mesleklerin oluşumuna ve istihdam yaratılmasına katkı sağlıyorlar.
Kendi hayallerini gerçekleştiremeyen girişimciler başkalarının hayalleri için yeteneklerini konuşturuyor. Başarı oranının Silikon Vadisi'nde bile yüzde 5 olduğunu düşünecek olursanız, dijital dönüşümde hızlı adımlar atmak için yeni mesleklerin oluşumu için pazarı hazırlarken mesleki eğitim konusunda yeni kararlar almak zorunda. Özellikle internet ekosisteminde iş yapan girişimcilerin sayısı çok yetersiz. Oysa internet, teknoloji, sosyal medya kullanarak çözülecek pek çok teknolojik ve sosyal sorun var.

SORUN ÇÖZEN YARIŞMALAR
Banka ve finans kurumlarının, telekom şirketlerinin ve kuluçka merkezlerinin proje yarışmalarına (Hackathon) katılan girişimciler maalesef pek değişmiyor. Aynı girişimciler farklı sektörlerde şirketlerin yarışmalarına katılıyor. Girişimci havuzunu büyütmek için eğitimden sosyal projelere, devlet kurumlarından belediyelere değişik yarışmalarla küçük girişimcilere özel projelere fırsat vermek gerekiyor.
Belediyeler bazı sosyal ve teknolojik inovasyon gerektiren sorunları üniversitelerdeki kuluçka merkezlerinde anlatabilir. Proje yarışmasından gelen fikirlere yatırım yapabilir.

SADECE E-TİCARET VAR
şimdilik sadece alsat ekonomisi olarak baktığı e-ticaret konusunda pazarını sonuna kadar açarken özgün teknoloji geliştiren bir şirket pek yok. Var olan kişisel girişimler de yabancı girişimciler tarafından yönetiliyor. Başarı deyince sadece 4 - 5 tane küresel girişimcilere satış yapan girişimciler konuşuluyor. Oysa 10 yılda sadece bu başarılarla övünmek olanaksız. Girişimciler küresel iş yapmaya devam etmiyor. Oyunun dışına çıkıyor. Çözüm bulmak için üniversiteleri, kuluçka merkezlerini özel şirketler, kamu kurumlarından daha çok yönetici ziyaret etmeli.

KULUÇKALAR GİRİŞİMCİYE HAZIR
İTÜ ve ODTÜ'nün öncülüğünü yaptığı teknoparklar İstanbul, Ankara, İzmir ve Anadolu'nun pek çok şehrinde girişimciler için özel kuluçka merkezleri var. e-tohum gibi özel girişimler StartupIstanbul gibi uluslararası etkinliklerle küresel sermayenin İstanbul'da girişimci avına çıkmasını sağlıyor. ODTÜ ve İTÜ'nün öncülüğünü yaptığı ABD başta olmak üzere girişimcileri küresel arenaya taşıyan adımlar da atılıyor.
Her yıl düzenli hale gelen etkinliklerle girişimleri küresel yatırımcılarla buluşturan adımlar atılıyor.
ODTÜ Teknokent T-Jump ve İTÜ Gate projeleri Silikon Vadisi'ne taşınmasına yardımcı olurken, Türk Telekom Pilott gibi projeler yeni girişimcilerin Silikon Vadisi ile tanışmasını sağlıyor.

YENİ GİRİŞİMLER YENİ MESLEKLER
Yeni girişimciler internette topladıkları kullanıcı verilerini değerlendirerek müşteri veli nimetimdir diyor! Bu yüzden veri madenciliği, kişisel verileri dayanan pazarlama yetenekleri öne çıkıyor.
Gelişen sanal gerçeklik, video, sürücüsüz otobil ya da hava araçları, elektrikli araçlar gibi yeni nesil teknolojiler ve yenilenebilir enerjiye dayanan işler büyüyor. Bu alanlarda istihdam edilecek deneyim çalışan ve uzman ihtiyacı artıyor.Hızlı dönüşüm yaşayan pazarlama, medya ve içerik yönetimi gibi alanlarda video, sosyal medya ve yeni nesil yayıncılık platformları değişimi hızlandırarak geleneksel iş yapma tarzını ortadan kaldırıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.