YAZARA MAİL GÖNDER Bir Hümay seyrettim ki..

YAZARLAR

Vişne Bahçesi'ne bu kaçıncı gidişim..
1960'lı yılların başında izlemiştim ilk, Devlet Tiyatrosu'nda..
Kimler oynamıştı hatırlamıyorum..
Devlet Tiyatrosu sitesine girdim, hafızama yardımcı olsun diye..
Site eski yerinde duruyor.
Çağdışı, utanç verici.. Yahu meraklı bir lise öğrencisi, hatır için bedava yapar bu işi, yeter ki istensin.. İki yıl önce yazmıştım bu ayıbı.. Tınlayan çıkmamış.. Yazıklar olsun..
Sonra 1999'da gene Devlet Tiyatrosu'nda.. Bu defa Amerikalı bir yönetmen koymuştu, klasik Rus oyununu, Çehov'u sahneye..
Sonra Şehir Tiyatroları.. Ali Taygun..
Çehov öyle bir oyun yazmış ki, seyret seyret bıkmazsın..
Rus aristokrasisin son günleri.. Kölelik bitiyor.. Köylüler arazi sahibi olup zenginleşiyor.. Ve üniversite öğrencileri.. İsyancı, devrimci gençler..
Ama bakın açık söyleyeyim..
Bu defa Çehov değil, Hümay izledim.. Hümay Güldağ Belgin.. İş Sanat'ın şiir gecelerinde hayranlığım vardı zaten..
Hele eşi Metin'le Nazım okurlarken..
Ama bu Hümay, akıllara seza.. Yani elinde kalan son malı, bütün ömrünü, yedi sülalesinin bütün ömrünü geçirdiği Vişne Bahçeli çiftliği haraç mezat satılan son Rus Hanımefendisi Ranyevskaya'yı bir oynadı, bir oynadı, inanılmaz..
Ona bakmaktan, oyuna pek bakamadığımı itiraf ederim..
Çünkü anlık mimiklerini bile kaçırmak istemedim..
Mesela, çiftliği açık arttırmada satın alan eski uşağı, yeni zengin köylüsü Lopahin'in onu öptüğü sürpriz sahne bir oyunculuk doruğuydu.
Yani inanın sırf o sahneyi tekrar izlemek için gitmeye değer.. Ki öyle kaç sahne oynadı Hümay..
Vişne Bahçesi'ni sahneye koyan Engin Alkan, Lopahin'i de başarıyla oynadı. Yönetmen Engin çok başarılı bir ekip çalışması yapmış.. Tek kusuru, Anya rolündeki seçimi.. Amerikalı yönetmen 17 yaşındaki genç kız için, o zaman konservatuvardan bir öğrenci bulmuştu. 32 yaşındaki Aslı Nimet Altaylar tam bir miscating..
Onun dışında dekor ve ışık (Cem Yılmazer) çok iyi.. Kostümler (Duygu Türkekul) çok çok iyi.. Bir yanda, 19'uncu yüz yıl Rusyası'nın Anna Karenina kılıkları.. Öte yanda, ODTÜ'lü 68 gençliğinin üniforması, parka ve cin..
Engin Alkan, "Üniversite gençliği her devirde aynidir..
Çarlık Rusyasında da, Cumhuriyet Türkiyesinde de" göndermesi yapıyor bu kıyafet yorumuyla..
Vişne Bahçesi, son ODTÜ olaylarından çok önce hazırlanmıştı, hatırlatmak isterim.
Yani günümüze değil, her güne gönderme..
Üniversiteli budur!..
Evde kalmış evlatlık kızda Berna Adıgüzel, uşak Firs'te Erhan Abir öne çıktılar, ekipten..
Vişne Bahçesi görülmeye değer bir oyun.. Şehir Tiyatroları, sahneleri arasında dönüyor. Sizin semte de mutlak gelir..
Takip edin, kaçırmayın, derim..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.