YAZARA MAİL GÖNDER Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar

YAZARLAR

Abuzittincim..
Bu "ruj" meselesi neden o kadar büyüdü anlayamadım.. Her hava yolu şirketinin, hosteslerin giyiminde izlediği bi politika vardır elbette.. Kırmızı rujun hosteslerin üniformasıyla uyumlu olmadığını düşünebilirler. Veya başka bi neden olabilir..
Ama şu garip.. Kırmızı ruj renginin "uçuş emniyetiyle" ne ilgisi bulunabilir?
THY'nin yaptığı açıklama "... bu uygulamalar yönetimin tasarrufu değil uçuş emniyeti ve müşteri memnuniyeti..." diye başlıyor.
Hadi, bi anket yaptılar THY ile uçanların çoğu "Biz kırmızı ruj süren hostes istemiyoruz " dedi diyelim.
Uçuş emniyeti ne oluyor Abuzittincim ?
Tut ki, kırmızı rujlu hostes pilota ayran servisi yapacak. Koltuğa yaklaşıp hafifçe eğilerek, bardağı pilotun yanına bırakıyor. Hostesin kırmızı rujlu dudaklarını görünce kaptanın birden kanı mı fokurdamaya başlıyor?.
Bu işe bi anlam veremedim doğrusu..Yoksa 4 yıl önce THY uçağı Rotterdam'da bu yüzden düştü de THY yönetimi ondan mı böyle bi karar aldı?
Isparta'da düşen Atlasjet'deyse, böyle bi sorun olmamakla beraber, kaza nedeni hala kesinleşmedi. Dava 2007 den beri sürüyor. Oysa deliller ortada! Geçen günkü duruşmada dönemin Sivil Havacılık eski genel müdürü suçu pilotlara atmış. Arızaları bile bile uçtular diye.
Bu lafları ederken insanın yüzünün biraz kızarması lazım kardeşim. Tamam, uçuşta hayati önemi haiz neredeyse bütün aletler arızalı. Ama EGPWS'nin (uçak yere yakın veya bir arazi engeline doğru ani tehlike içine girmişse pilotu uyaran ikaz sistemi) arızalı olduğunu pilot nereden bilsin?
Bu Havacılık Dairesi'nin işi. Öteki arızaları da bilmeleri gerek. Çünkü raporlar orada toplanıyor. Bile bile böyle bi uçağa "uçuş iznini" ver, kazadan sonra hatayı tümüyle pilotlara yükle..
Bu kazadan ve THY nin Rotterdam'daki kazasından bugünkü yönetim direkt suçludur Abuzittincim. Ama muhterem basınımız işin bu tarafını kurcalamak istemez. İşine gelmez! THY'nin yöneticileri de geh geh TV'lerde gerdan kırarlar! Ben bu zihniyete deli oluyorum..
Son bi paragraf. Air Transworld, havacılık dünyasının saygın dergilerindendir. 2013'ün en başarılı havayolu olarak Japon All Nippon Airways'i seçti. Geçen ay ödüller New York'da dağıtıldı. En konforlu, yolcusuna en iyi hizmet veren hava yolu da İspanyolların Vueling'i oldu. Biliyorsun Sky Trex'e göre bu unvan Avrupa'da THY'nin.. Ama Air Transworld'un değerlendirmelerinde THY asla dereceye giremez. Çünkü "uçuş emniyetini" ön plana alıyorlar. Sonra öteki özellikler.. Üzülerek yazıyorum THY uçuş emniyeti açısından dünyanın en riskli 10 şirketinden biridir. Ve hazindir, THY yöneticilerinin hosteslerin ruj rengi, etek boyu ve kimin ne içeceği ile uğraşmaktan uçakların güvenliğine ayıracakları zamanları yoktur..
Münasip yerlerinden öperim Abuzittincim.
Kardeşin Güneş tecelligunes@yahoo.com.tr

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.