Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

THY gururu!..

Fransa Turu'nu, felaket sunucularımızı bir yana bırakırsak, keyifle ve gururla izledim. Gurur sebebim bu yıl bir kez daha Avrupa'nın En İyi Havayolu seçilen THY.. Daha doğrusu, her gün tur yayınlarında devreye giren o Messi ve Kobe'li dünya şirini reklam..
Hani küçük bir çocuk, Messi'yi uçakta görünce şaşırıp hemen ondan imza almaya kalkınca, Kobe devreye giriyor, ufaklığı tavlamak için. Messi ve Kobe yarışı başlıyor. Çocuk bir ona, bir buna kararsız bakarken, THY Hostesi dondurma uzatınca, ikisini de unutup, ikramın başına çöküyor..
Reklam hem Messi ve Kobe'siyle ilginç.. Hem de doğru mesajıyla ünlü.. Neticede hepsi ayni uçak ama, THY'yi birinci yapan servis ve ikramı.. İlk seyrettiğimde yazmıştım, "Kim yapıyor bu harika THY reklamlarını" diye..
Hakemin Wozniacki'nin yaprak dolmalarını yürütmek için oyunu erken başlatması da çok şekerdi mesela..
Serdar Erener'den bir mektup aldım.. Anlatıyordu. Sırama koydum ama, sıra gelmedi. Ben de unuttum doğrusu.. Tur'da belki yüzüncü defa ayni keyifle izleyince, "Bu defa yayınlayacağım" dedim..
İşte Serdar'ın mektubu..
"Yaşa THY" başlıklı yazınızda "Reklamlarına da bayılıyorum, kim yapıyorsa..." diye yazmışsınız. Türk Hava Yolları'nın üç yıldır devam eden "We are globally yours" kampanyasını biz yapıyoruz. Yani Alametifarika yapıyor.
Şarkımızı Nil Karaibrahimgil besteledi. Sertab Erener okudu. Geçen yıl dünya turizm sektörünün en başarılı reklam müziği (jingle) seçildi.
Kampanyanın ilk reklamını Barcelona ile çektik. Arkasından Manchester United reklamı geldi. O reklam Manchester United takımının bugüne kadar içinde yer aldığı bütün reklamlar arasında en iyi 3'e girdi.
Los Angeles seferlerine başladığımızı haber veren Kobe Bryant'lı filmimiz Amerika'da büyük övgü aldı.
Dünya klasmanında 1 numaraya oynayan tenisci Wozniacki ile yaptığımız reklam global kanallarda çok iyi eleştiri aldı.
Bizim asıl işimiz Türk Hava Yolları'nın global (Küresel) imajı için çalışmak. Ama yurtiçinde yaptığımız reklamlar da büyük ilgi gördü. Türk Hava Yolları'nın Dünya Basketbol Şampiyonası sponsorluğunu duyurmak için yaptığımız "Türkler uçuyor" reklamı ciddi kamu araştırmalarında Türkiye'de geçen yılın en beğenilen TV reklamı çıkmıştı. Uçaktan atlayan milli paraşütcülere gökte potaya gerçekten basket attırmıştık. Dünyada bir ilkti.
Dünyada 200'den fazla ülkeye uçmaya başladığımızı Türkiye kamuoyuna haber vermek için yaptığımız, dünyanın yerel müzisyenlerine milli marşımızı çaldırdığımız reklam filmi Türkiye'de 2012'nin bütün TV reklamları arasında en beğenilen 2. reklam oldu.
Son olarak Kobe ve Messi ile yaptığımız reklam ben size bu maili yazarken bütün dünyada 41 milyon kere tıklanmış durumdaydı. Şu anda ilk hafta tıklanma skoru itibariyle Gangnam Style videosunu geçmiş durumda. Bütün dünyada tüm zamanların en çok tıklanan reklam filmi olmaya doğru gidiyor. İnşallah o skoru yakalar.
Çok haklısınız. Türk Hava Yolları şu anda herhalde Türkiye'nin en önemli "soft power /Askeri ekonomik güç yerine, kültürle etkileme" aracı olmak üzere ilerliyor. Bir reklamcı olarak yıllardır "Bu topraklardan dünya markası çıkar mı" tartışmalarının içinde yer aldım. Bu sorunun cevabını Türk Hava Yolları hizmeti ve reklamlarıyla veriyor. Evet. Meğer çıkarmış. Meğer yapınca oluyormuş.
Saygılar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA