YAZARA MAİL GÖNDER Şimdi iş, LigTV ekibinde..

YAZARLAR

"Maçın ardından yayıncı kuruluşa canlı yayında açıklamalar yapan Fransız teknik adama, 'Bu sefer orta saha oyuncusu Miralem Pjanic'i 70'inci dakikaya kadar dinlendirdiniz. Onun pozisyonuna ise forvet Alessandro Florenzi'yi tercih ettiniz.
Onun yerine genç oyuncular Leandro Paredes ya da Salih Uçan'ı neden sahaya sürmediniz?' sorusu yöneltildi."
Bu satırları aynen "Ligtv.com.tr"den aldım. "Garcia'dan çarpıcı Salih Uçan açıklaması" başlıklı haberlerinden. Garcia, Roma'nın teknik direktörü. Maç bitmiş..
Yayıncı kuruluş muhabiri, Fransız Hoca'ya bu soruyu soruyor..
Ben de Şansal Büyüka kardeşime soruyorum..
Maraton programını zırt pırt keserek, stada bağlanıyorsunuz. Orada İngilizceyi bile bilmeyen muhabirleriniz, maç sonu röportajları (!) yapar gibi yapıyorlar.
Sevgili Şansal, bu yıl, geçen yıl, ondan evvelki yıl arşivlerini tara.. Senin vazgeçemediğin muhabirlerin, bunun benzeri bir, tek bir soru sordularsa, görüntüyü bana yolla, senden de, ekibinden de özür dileyeceğim..
LigTV'nin soru şekli standart..
Önce spiker maçı özetliyor kendi kafasınca.. "Şöyle oldu.. Böyle oldu.. Sonra da böyle oldu.. En sonunda da öyle oldu.." ve ardından muhteşem soru geliyor..
"Ne düşünüyorsunuz?."
Bu kadar spor yoksunu, bu kadar zeka katkısız, bu kadar ezber soruları yıllardır değişmeden soran muhabirleri ve onların yaptığı yayını millet niye izlesin?.
LigTV herkesi kör, alemi sersem sanmaktan vazgeçmeli, maç sonu röportajlarında çarpıcı sorular sorabilecek, ertesi günkü gazetelere manşet olarak geçecek haberleri yaratacak pahalı muhabirlerle çalışmalı.. Şansal bu muhabirlere, çok iyi bildiği işi öğretmeli, nasıl sorular istediğini anlatmalı..
"Ne düşünüyorsunuz?. Ne hissediyorsunuz" beceriksizliğini kesinlikle yasaklayıp, "Somut" sorular sorulmasını sağlamalı..
Bu ülkenin en eski, en deneyimli Spor Şefi'nin duruma el koyması şart..
Bant reklamlar kaldırıldığına göre, temiz ekranda, artık ekranı cazip hale getirecek istatistiklerin, karşılaştırmalı durumların bindirilmesi mümkün.
LigTV, yayın sırasında bilgisayar kullanımına göre kendini ayarlamalı..
Maraton programının sonunda gece yarısı yayınlanan istatistikler, maç boyu canlı yayında devamlı verilmeli..
LigTV yöneticileri, bu hafta toplanıp, "Yayınları nasıl çekici hale getiririz?.
Kaybettiğimiz üyeleri nasıl tekrar kazanırız"
çalışmasına başlamalı..
Zira artık pabuç pahalı.. Bol kese reklam yok!.
RTÜK'ün ekranları ve yayını rezil eden ve seyirciyi çıldırtan reklamları yasaklaması, "Paralar nasılsa geliyor" diye sırtüstü yatan LigTV ekibini ciddi şekilde etkileyecek.
Şimdi geliri arttırmanın yolu, daha fazla kutu satmak, daha fazla LigTV abonesine sahip olmak. Oysa son zamanlarda eğilim bunun tam tersi.
Bir yanda yayınların kirliliği, öte yandan, çok Fenerbahçe yanlısı olması, ciddi bir abone kaybına sebep olmuştu.
Şimdi ekip, maç yayınlarını çekici, yorum programlarını tarafsız yapmak zorunda. Yoksa, bırakın kazanmayı, maçları yayınlamak için ödedikleri parayı bile çıkarmaları mümkün değil.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.