Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Mevlüt Tezel Kardeşim benimle ayni gün yazmış, Ekşi Elmalar'ı.. Başlık "Zamanlama hatası.." Türkiye'nin bugünkü koşulları Ekşi Elmalar için uygun değilmiş..
Sevgili Mevlüt, Yılmaz'ı da, BKM'nin felsefesini bilmiyor olmalı..
BKM, Yılmaz Erdoğan'ın hem de çok pahalıya çıkan, ama Türk sinema tarihinde yerini alan filmleri için vardır. Bunların hepsi zarar eder. Çünkü, mükemmeliyetçi Yılmaz, çekimden asla ödün vermez. İçine sinmezse sahneyi değil, tüm filmi yeniden çeker.
Çekerken de gişeyi asla hesaba katmaz..
Ortağı ve iş bölümü yüzünden patronu Necati Akpınar da, BKM'yi yaşatmak ve Yılmaz'a Türk sinemasına o filmleri hediye etmeye devam etme yolunu açık tutmak için o "Orta karar" dediğin gişe filmlerini yapar da yapar.
Mevlüt de, entellere takılmış sanki..
"Filmdeki devrimci karakter Özgür, Erdoğan sinemasına hiç yakışmayacak derecede basmakalıp kalmış" diyor..
Mevlüt filmi başından sonuna dek "Metafor" diye anlatıyor.. İllet olduğum bir sözcük bu.. Orta, Lise edebiyat derslerinde "Mecaz" diye okuduk. O sözcüğün nesi vardı da, bu Fransızca laf, sonradan ithal edildi.. Daha mı entel oluyoruz, bu halkın yüzde sekseninin anlamadığı kelimeyi kullanırken..
Filmdeki en büyük "Metafor" bu Mevlüt..
Kaldır ayağını üstüne bastın.. O devri yaşadın mı?. O devrin devrimciliği, baştan sonra klişeler üzerine kuruluydu, bilir misin?. Yani "Basmakalıp!." 1 dakika bile sürmeyen sahne ile, en güzel eleştiriyi yapıyor, Yılmaz, ülkeyi 1980 darbesine götüren Devrimci ve Ülkücü kalıpçılara..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER