* Hastane Randevu Merkezi nedir? - Hastane Randevu Merkezi; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2. ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 Hastane Randevu Merkezini arayarak canlı operatörlerden veya web üzerinden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır
* Hastane Randevu Merkezi'nin amaçları nelerdir? - Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/ hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması. Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması)suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması. Hastane Randevu Merkezi verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.
* Randevu nasıl alınır? - ALO 182 aranarak; ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı Hastane Randevu Merkezi aranır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular. Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir. Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır. Web'den; Vatandaşlar, 182'nin yanı sıra Online Randevu Sistemi aracılığıyla da randevu alabilmektedir. Vatandaşlar, randevu almak istedikleri Hastane Randevu Merkezi kapsamında olan hastanelerin internet sitelerindeki Online Randevu linkine basarak, Vatandaş Giriş ekranından kayıt oluşturup randevu alabilmektedir.